Sunday, March 27, 2011

saat ibu melahirkan kita (must see video)

Semlm saya bergaduh dgn mama saya...erm masing2 terasa hati.. so semalaman la kami tak bertegur sapa.. saya dok diam2 dalam bilik tak kuar2...

pastu pagi tadi amy share video ni kat facebook... terus saya tersentap.. betapa besarnya pengorbanan seorg ibu..sakit ketika melahirkan kita.. bukan seorang tapi 4! tu belum mak2 yg lain yg melahirkan sampai 12 org anak! ya allah..

ma, maafkan along... walaupun mama kadang2 ckp ikut sedap hati jer.. tak pk apa alonng rasa...mama tetap mama along..




korang tgkla video ni ya.. kena open minded skit.. ini realiti saat ibu melahirkan kita.. den nak g bilik mama jap..nak mintak maaf n ceom dia walaupun dia yg salah :P .. mueheheh daa...

26 comments:

eyna azmi said...

pengorbanan ibu , lepas melahirkan membesarkan anak nak pulak ..

Pepel BoNda AmaNi said...

penah jugak melalui situasi yang sama cam ko beb...tapi tue la...ibu pengorbanan yang terlalu besar tuk kita gambarkan...huhuhuhu

AmY-AdLi said...

yo lah masing2 x nak mengalah..

Dinas Aldi said...

tinggal dengan mak memang besor dugaan2 yg dtg. kalau tersilap memang asyik nak gaduh aja. aku cakap pasal diri aku ni sebab memang aku tinggal dengan mak aku pun. kena banyak banyak banyak sabor beb walaupun kadang2 aku akui dlm beberapa hal, susah jugak nak sabor.

walaupun dia yg silap, pejam jalah dua2 belah mata sebab taraf dia definitely lebih tinggi dari kita & syurga kita pulak di telapak kakinya, huhu..

IMANSHAH said...

menangis saya

ieda said...

mcm mana sekalipun IBU tetap jgn kita abaikan :)

aduhhh x leh tgk .. sampai skrg akak seram sejuk bila tgk mcm nie .. huhuhuh sori walau akak operate , lahir normal ini x pernah akak bayangkan huwaaaaaaaaaaaaaaa

Rina AVAIL a.k.a cik betty said...

biasalah..sy pon ada gak merajuk ngn mak bila dia ckp benda² yg buat kita terasa hati..tp bila fikirkan susahnya mak nak lahirkan..besarkan..susukan kita lagi..ishh..mmg x layak langsung kita nak merajuk dgn mak (sebak)

uncle gedek said...

Adoi!....

Takot!

Farra Dhelina said...

pengorbanan seorg ibu..tiada tandingnya kak.. bertarung nyawa..

Farra Dhelina said...

hah part jait tu..auwwwww...ngilu nyaaaaaa

Zalia Hezlin Abolah Zawawi said...

aku tak percaya dulu aku berjaya kuarkan kalep melalui jalan bawah ni :)

IMANSHAH said...

singgah sekali lagi,,memang nak feel..nak kenang bagaimana ibu melahirkan

Va Va Voom said...

Speachless!

maira said...

syurga itu ditelapak kaki ibu... :)

Love You Miss You said...

mencik-mencik taw...

huwaaaaa

ratusiput said...

yela buruk baik ke kecik ati ke apa dia ttp ibu kite.cume bila ade masa2 mood mama kaseh sgt baik...cuba bwk bincangla apa yg kite kurang puas ati n apa yg dia tak puas ati..

rasp said...

pengorbanan ibu mmg tiada tandingannya...tapi biasalah sis...anak dgn ibu nie...pasti ada perselisihan faham...duduk berbincang baik2 .... kasih sayang ibu & anak, its a special bond sis...

sW33tdARLiNG said...

kalau tengok mmg seram rasa mcm taknak beranak.. tp bila dah sakit tu, takde pikir apa dah, nak rabak pun rabak laa asalkan baby kuar selamat

attyfir said...

Kadang memang kita akan berkecil hati ngn mak kita,biasalah kaseh,kita manusia biasa

mummysyafie said...

eventho dah berjaya keluarkan dua orang anak melalui kaedah ni. tapi nor tak mo tengok. nanti seriau..pastu bila seriau...sebab plan nak anak lagi..hihihi...

Unknown said...

dah tgk n x sanggup nak tgk lagik,
sbb takut,
apapun itulah pengorbanan seorang ibu melahirkan....

NurulHudaResad said...

x sanggup nak tgk tp nak suh khayra tgk la bila dia besar sikit...

Ati Masrif said...

kaseh ni anak sulong ke

selalu mmg mcm tu ..

h4ni3 said...

aku tak merasa la nak bersalin camni.. huhu

sekamar rindu said...

salam...

jasa ibu bawa ke syurga...

ibh_sue said...

Ngeri...besar pengorbanan seorg ibu..