Tuesday, March 22, 2011

M sudah sampai :)

bila pengaruh kawan2 sangat kuat maka..naluri nak jugak rasa tu membuak2..mueheh Hanie pasni ko jgn rekomen apa2 tau.. aku tgh diet! :P

maka M yg diorder sudah sampai :)





yeahh yg ditunggu sudah sampai









dibungkus dengan rapi sekali :)


jatuh cinta pandang pertama...




tadaaaa...inilah dia macarons diorder special dari


saya dah rasa kaler pepel n hijau... sedapppsssss...


teksturnya sgt rapuh.. bila digeget crunchy diluar and a bit chewy didlm..

cikmin suh masuk petiais dulu..baru makan.. tapi saya tak sabar.. terus belasah

bg peminat kukis manis pasti akan suka ngan macaroons ni...
saya amek 4 flavor, strawberry, peanut (sedaps giler), choc ganache, dgn dulce de leceh.. yg lain ni taktau mana satu sebb baru mkn yg kaler pepel..taktau filling dia apa.. mmg sedapla rasa dia.. dia manis2 ...pastu masa geget tu rasa kenyal2 kat dlm..plus ngan filling..sedapp wa cakap lu...


overall saya LIKE juta2 macaron CIKMIN nih..fully recommended yaa ..


apa lagiii moh kita order ramai2..lalalala :)

pesanan dari cikmin, saya kopipes dari email saya



TIPS EATING MACARONS = I find that the macaroons taste best the next day as the flavours fully develop. Keep the macaroons in an airtight container in the fridge, taking it out of the fridge 15mins before eating...sila alih bahasa sendiri yaw..

34 comments:

Kakcik Seroja said...

Hehehe.. siap rekmen lagi tu! Kakcik belum pernah cuba makan lagi. Nak tunggu yang cap F punya! :)

^PENGEDAR SHAKLEE PUTRAJAYA^ said...

adehh...tliur la...
sangat manes ke sis??

Madam Sooyaree said...

Haaa laaaaa... teringin tau!

BAYU HEBAT SDN. BHD said...

tak pernah rasa lagi M ni...

miloaiskurangmanis said...

camne rasanya nok????
aisehhhhhhhhhhh!~ terasa2 nak makan macarons!

cikmin said...

waaaaa...ada blog ya...ok2..u qualified 2 cabutan...hehehe..terima kasih sudi beli dengan CM Macaros ya...

attyfir said...

fuh tengok pun dah tau sedap ..

Dinas Aldi said...

wehhh nampak mengancam tu! aku geget chipsmore ni untuk mengubat keteringinan!

Mimy Hamid said...

wah cik min dah ada bisnes ..macaroon gitu..warna menarikk

bujal X said...

berapa harga?

noor said...

benda yg manis n menggemukkan itu mmg sedapkan kak...hehehe saya dah rasa..jenuh nak ngabiskan, anak2 tak suka...hehe

~Rina Mazlan~ said...

hah.. makan. Selagi leh bedal, bedalllll.... :P

Kaseh said...

kakcik : haha cap F mmg besh kak..

Kaseh said...

Anggun : yaaa sgt manis yang,...

Kaseh said...

madam sooyaree : tu laa kawan2 ni suka hasut kawan2 tau...sgt tak elok buat org terigin..muehehe

Kaseh said...

madam sooyaree : tu laa kawan2 ni suka hasut kawan2 tau...sgt tak elok buat org terigin..muehehe

Kaseh said...

joy : kalau suka yg manis..Mmg sedaps

Kaseh said...

miloais : rasanya manis2 gitu nokk.. mmg manis la.kalau minum kopi jgn buh gula dah..

Kaseh said...

cikmin : yippiee 2 cabutann...

Kaseh said...

kakty : yg perasa pinat tuh sedap ar kak..

Kaseh said...

Dinas hehe kaler dia membuatkan ramai yg terliur..

Kaseh said...

mimy : tu laa..cikmin macaroons nama dia.. kaler dia meriah kan..aku sukaa

Kaseh said...

bujal : yg pack macma nih.. ada 25 ketul.. RM60 termasuk postage..

Kaseh said...

noor : tau takper.. tapi mmg takleh mkn selalu pun.. akak 2 ketul je tadi..pastu stop.. nak bg kanak2 rasa balik kang..taktau doragn suka ke tak..

Kaseh said...

rina : ko perli aku kan ...wakakak yerr aku tau diet aku kelaut dah nih..haha

sekamar rindu said...

salam...

sangat sedap...:)))

sw33tdarling said...

errr....
errrrr.........
pandai cikmin buat delivery.. maka takde alasan laa lepas ni tak jumpa tempat ke, malas nak singgah ke... kan kan kan...?

nak try order laa SEKALI...

Ati Masrif said...

hari tu ada kuar kat paper
tu cik min ke..

tengok pic kaseh saje lah dulu..huhu

Cik Ina Do Do Cheng said...

Sedap ye macaron ni, makcik tak pernah cuba. makcik nak cuba, tapi takut ngan barang yang ada kaler, dari dulu cam tu, kalau coklat cair ada tak?

NurulHudaResad said...

mcm button...comel....

maira said...

nampak sedap, tapi x pernah makan hehe.. nanti2 nak cuba gak la :)

Pepel BoNda AmaNi said...

ya ampun beb..teruja aku tengok kaler2 pul nie...pepel...wow sayang gila nak makan...

Rina AVAIL a.k.a cik betty said...

eh nampak sedap..apa tu? macaroons?? siyes x penah dgr apatah lagi mkn..nk order jugaklah..

eyna azmi said...

weh serius sedap ...(nampak sedaP) ..aku tak pernah makan pun.... nak cuba la ... nak order cam ner nie