Tuesday, March 15, 2011

kisah di malam jumaat : kisah benar !

entry ni dikidnap dari blog Sekamar Rindu, berair mata den gelak baca nih..


Apasal... kalau tajuk malam Jumaat jer... mesti kisah lucah ke...??? Sori.. beb... ini kisah lain beb..


Bacalah kisah benar ini dulu sebagai iktibar..., kisah ini benar-benar terjadi padaku sewaktu aku kanak-kanak dahulu.





Ayah aku suka memberi amaran padaku dengan menjeling garang jika aku membuat sesuatu yang tidak disukainya. Contohnya, jika ke kedai, kalau aku mengambil gula-gula, dia akan menjeling padaku bermakna aku disuruh letakkan semula gula-gula itu ke tempatnya semula.





Suatu hari, aku mengikut ayah ke surau untuk solat maghrib. Ketika sedang rukuk, aku melihat kain pelikat tok imam tersepit di celah punggungnya.





Aku yang 'konon'nya ingin membantu, terus menarik kain yang tersepit itu. Ayahku yang sedang solat terus memberi jelingannya padaku.




Aku pun faham maksudnya itu, lalu terus memasukkan semula kain pelikat tok imam itu semula ke celah punggung tok imam tadi Apalagi, melatah lah tok imam tadi.



Habis satu jemaah batal solat mereka kerana turut terkejut dengan latahan tok imam tadi. Ayahku yang bermuka merah padam menahan malu dan marah mengheret aku balik ke rumah.



Malam tu, berbirat punggung aku dirotannya.





Moral: Jangan memandai nak masukkan kain ke celah punggung tok imam.

hahahahahahah sengal....adehh..



21 comments:

sekamar rindu said...

salam....

kak..masa kecik masa tahun 1 mana tahu apa2 pun...hahahha..

Kaseh said...

SR : wakakakaka aduhaii... kelakar laa

kakcik said...

memang sengal! :)

ratusiput said...

budak2 kan mane nk tau.konon2 nk buat baik...tp lain jdnya.ehehe..

sekamar rindu said...

hahaahhaha...

:)

maira said...

kuang kuang kuang ... hahaha...

Daddy Ziyyad said...

pak imam tu mesti tak pakai spender...~kekeke

h4ni3 said...

kekekke
kesian.. niat baik disalahertikan.. hehe

sekamar rindu said...

salam..

betul tu... h4ni3 ..

Dinas Aldi said...

lawak la beb! kahkahkah!

DrSinga said...

kahkahkahhhhhhhhhh!!!!!!!
tak mo komennn!!
nak sambung gelak lagi..
kahkahkahhhhhhhhhhhhhhh...

bujal X said...

hoih! ni kisah benar kah?

atty's said...

Adeh..hahahaha tersenyum simpul den,nak gelak bos ado

sekamar rindu said...

salam...

kak...saya tag kak..

http://sekamarrindu2009.blogspot.com/2011/03/segmen-apa-kata-cinta.html

ieda said...

adehhhh ekekekek tergelak seyess akak ekekek .. ingatkan ada yg seram tadi ..

Farra Dhelina said...

hahaha sengal sungguh..hahaha..adeiiii

mummysyafie said...

niat yang baik disalah erti..hahaha...tu la, lenkali hati2 kalau melibatkan kain iman ni. kain sendiri takde hal..

sekamar rindu said...

salam...

singgah malam....sini,.

Cik Ina minat Do do Cheng said...

kesian tak pasal-pasal kena rotan, niat hati nak tolong orang.

rasp said...

hahahahhahaha tak tolong pun salah, nak tolong pun salah hahahahaha

eyna azmi said...

hahahahaa kisah benar ke nie