Sunday, January 23, 2011

pengat pisang transform jadi bubur kacang

Petang tadi beria sgt nak mkn pengat pisang tapi barang2 utama takde.. pisang elek.. camne nak buat pengat pisang


last2 jumpa kacang hijau... ermm gula melaka lak takde.. daun pandan pun takdek..belasah je la..

lama giler kan nak rebus kacang bg empuk.. letih den nunggu.. pasni malas nak buat menda ni dah.. makan sikit je pun..

hasilnya takdela menghampakan tapi bleh improve lagi...coz kacang tak cukup empuk..

den mkn ngan icecream camni..

nyummm... menda kalau menggemukkan mmg nyumm saje...



bolehla takat nak jadi dessert pas makan..hehe.. len kali nak buat pengat pisang gak..tak kira..


p/s: erm mlm ni tiba2 mood lemau lar.. naper ntah...

7 comments:

Chik Att said...

Bagi jadi pengat pisang tu ... nanti kempunan ....susah ...heheheheh

Kaseh said...

CIk Att: tulaaa esok nak kena buatgak.

noradzlina.kamdani said...

kak, kalu malas nk msk lama2..akk masuk dlm rice cooker jek..empuk cepat beb..cuba lah..lin dh bnyk kali cuba

Iena said...

ko buat aku telan air liur pagi2 ni... adoi...

Kaseh said...

noradzlina : pakai ricecooker eik... ok ok next time akak cuba.. semlm giler lembs masak pakai dapur..

Kaseh said...

iena: nampak lam gamba cam lazat je kan beb..heheh

noradzlina.kamdani said...

aah kak..dlm rice cooker tu akk bubuh air paras kacang aarrr..dh agak2 kcg kembang br akk bubuh santan...best wo..nk buang angin lg cool tambah sket halia...