Friday, January 14, 2011

bila anak kesayangan balik bercuti..

Semlm masa bual2 kosong ngan mama..

mama: esok mama ingat nak masak jering la... lama tak masak

me : haaaa tu konpim andak nak balik kan..

mama: takdela mama mmg nak masak..

me: mana ada org kat umah ni yg hantu jering ma oii kalau tak andak sorang..

mama: (tersengeh2....)


p/s: mama sgt tak rajin masak yer kawan2... ada sebab je dia masak ni..


harinih kan N9 coti.. so adik sy si andak keja kat pedas linggi..so dia pun konpim la coti..
si andak ni taktau la apa specialnya asal dia balik je mesti mama beria2 masak.. yela dah lama tak jmpa kot.. tapi yg sakit atinya..andak ni kalau dah keja tak reti2 nak call mama tanya kabar ke.. dah tau org tua tu rindu kat dia..

so ntah bila la mama dok mengontact anak bujang dia tu..suh balik kajang...maka kalau andak balik harus ada makan kegemaran dia.. Jering goreng baladooo..

nampak tu seperiuk tu kalau bg kat andak..kejap je leh abeh.. dia leh mkn nasi putih ngan jering tu semata2.. mmg fav dia lak.. tu yg nak kena bgtau bakal wife dia..kena belajar masak jering kalau nak jaga perut andak..hehe




pastu mama masak daging ginger wif brokoli.. yg ni pun fav andak n cucu2 dia..haishh... semua fav food andak ..abeh den nak makan apa?



hehe mama terchenta ingat jugak kat anak dia yg sakit konon2 ni.. dok masak fishball soup wif japanese egg tofu tuh.. mmg sedap kan nampak.. tapiii....

den takdo selera....nak buek camno ni...aduhai..





ermm secara tak langsung bleh diet.. tapi tak sihat la diet camni kan....


so kawan2 dah lunch lom? makan apa arinih? hehe..happy lunch eh evelibodi... peace....

6 comments:

h4ni3 said...

anak bujang kesayangan la tu

tak jeles ke kaseh?
hehehhe

atty's said...

kaseh ku sayang.
bila tgk je jering tu tertiba je kty rasa lapar giler tau

mau 3 pinggan nasi leh layan ni ,abis diet ..

shedapnya lah ..hai..

Kaseh said...

hanie : mau tak jeles... giler punya jeles ni..hehe

Kaseh said...

kakty: hehe tu la pasal kak.. betol2 menaikkan selera kan jering balado ni..

sue said...

Kak Kaseh..lapo perut sue tgk semua menu tu...

Kaseh said...

sue: petang2..ujan2..harus lapo kan.. akak pun berkira2 nak kedapur gak ni hehehe