Saturday, January 29, 2011

Mama ratu hati beta...

alahaii.. apa lagi yg harus dikata .. bila bangun2 tido ..g dapur tgk mama dah siap masak.. fav food lak tuh..



ada masak lemak pisang ....nyummmmm...


dipadankan pulak ngan sambal ayam... pun nyummm...


dan yang paling sayu sekali bila bukak periuk nampak apa yg diidamkan minggu lepas alahai ...

|

|

|

|

|

|

|
v



Mama oh mama.. engkaulah ratu hatiku...


erm mamaku masakkan PENGAT PISANG yg duk diidamkan2 minggu lepas...

Seperiuk terak kau dia masak.. makan sampai lebam hehhee


dah mkn baru perasan mama ada letak ubi gak dalam tuh.. tersangatla sedapnya...


terima kasih mama... susah2 masakkan pengat utk anakmu ini..


len kali kalau teringin apa2 sebut je lagi depan mama.. gerenti dia masak..wakakaka..


luv u ketat2 la maa....


p/s: maa.. tingin nak makan nasik minyak laa! :P

19 comments:

sue said...

Emmm.sedapnya kak kaseh..Wooo..rindu plak kat mak kat kampung...

ieda said...

adoii dikk sedapp nyer menu nie .. specially lemak pisang dan penggat pisang tuu huhuhu dah lama akak x makan .. huwaaaaaaaaaa lapoorr :(

Kaseh said...

sue: masakan mak mmg terbaik kan sue..

Kaseh said...

kak ieda: tu laaa kaseh pun lama tak mkn..tgk2 mama mask lak tadi.. pastu ada pengat lak tuh.. dah lama ngidamm.. hehe harus buat tu kak nanti..

Daddy Ziyyad said...

wow..mcm best masak lemak pisang tu..tak pernah saya makan

nuraz said...

nyum2...syedapnya!!...mmg terbaik arr masakan air tangan mak!!...nur yg dah kawen & beranak 3 ni pun klu blk kg mesti nak mak yg masak...akekekekk...

esmaxempayar.blogspot.com said...

sedap nyeeeee

Dinas Aldi said...

kasih ibu tiada bandingan, kan :)

noradzlina.kamdani said...

lemak pisang lawan ikan goreng....pergh..meleleh air liur...

sissyira said...

salam pagi ahad =)

-kita pun hantu ayam masak merah ni....lama tak makan pengat pisang.... beshnya ada mak,,,

p/s maaf lama tak jejak, internet problem ;(

Kaseh said...

DaddyZIyyad: sedap tau..nak2 kalau mkn ngan ikan masin.. lagi sedap..

Kaseh said...

nuraz : ya betoll air tangan ibu mmg tiada tandingannyaa

Kaseh said...

eyna: mmg sedapppppp :)

Kaseh said...

Dinas: betol tu dia.. skang ni mama kaseh tu..dialah ibu..dia jugak ayah :)

Kaseh said...

noradzlina: heheh ha ah eik..patut goreng ikan ..baru ngamm

Kaseh said...

sissyira: alhamdulillah..mak akak tgh rajin masak..dia masak ler.kalau tak..hehe pandai2 snediri jek..

Farra Dhelina said...

sehdapnya kak oiiii....

Kaseh said...

Farra : hehe sedap yangg..

maira said...

terliur tengok pengat pisang itu... ****** drooooooolllllllingggggg**** hehehe