Tuesday, October 20, 2009

Bila CintaHati datang melawat

Salam

hehe its me again..biasala nak cuba menjadi blogger yg tegar..ngan 2-3 entry sehari.. ermm tak bz bleh la post entry byk2..datang bz..seminggu takde new entry langsung..

well citer ni sebenarnya da lama dah perap..so kali ni saje nak share...

Rasanya semua dah tahu CIntahati saya ni dok jauh..nun kat dalam hutan kat taman negara pahang tuh...so kitaorg takleh la nak dating cam org lain.. tiap2 minggu leh kuar sama.. saya n cintahati bleh jmpa sebulan sekali jek..tupun dia datang buat lawatan katkekasih hatinya ini.. hehe
so tiap kali dia datang ada je buah tangan dia bawak utk saya..kadang2 baju..kadang2 food.. tapi paling besh parfum la kans..hahah..so masa nak kat raya arituh dia datang bawak la souvenir utk awek dia yg gedik ini..

yg ni mmg da wajib tiap kali datang mesti belikan saya ini.. Victoria secret body wash.. ermm love it..

pastu... dia belikan baju.. dah byk kali pesan takyah belikan baju..sebab saya ni badan besar..so susah nak carik size... nati beli2 tak muat kan susah... tapi CH degil...tup2 ada dia bawak baju pink ni ha.. ermm dah mmg saya antu pink.. and org kata bila dah niat dia ikhlas nak bg kan.. alhamdulillah baju ni saya muat dan cantikk sgt.. tenkiu bang..


ok maybe bg korang ala gift biasa2 je tapi bg sy sgt la bermaknanya sebab dia cuba gak carik Victoria secret tu walaupun kena order...pastu usaha carik baju size besar utk awek dia ni..alahaii.. tapi kan... antara byk2 brg yg dia penah bg.. ada satu gift ni mmg something tersangat special...

sebab apa special tau.....



sebab khas datangnya dari bakal mak mentua den lar...ahaks...


dan sesunguhnya mmg tak dapat dilupakan sebab bakal mak mentua saya bg saya Ikan Patin masak tempoyak.... phewww...

korang bygkanlaa...org pahang masak lagi tuh... ikan patin masak tempoyak.. aduhai..sedappp gilerr.... alamak..terasa2 lak kat tekak ni..teringinnn... ermm tapi kan...da mmg rezeki saya kot..dapat mak mentua org pahang..muehehe mak mentua yg dulu pun org pahang..sgt pandai masak oso..skang ni pun dapat bakal mentua org pahang gak.. pheww agaknya hasil air tangan org pahang ni mmg mabeles kot.. sedap sokmo dia masak.. waaahh.. ..abg kalau baca blog ni nati datang bawak ikan patin lagik eik... tapi takmo yg beli tuh..nak yg mak abg masak...heheh (lariksss) byk lak kerenah saya eik.... n satu lagi..bakal mentua den pandai buat gelang manik2 ni.. so saya dapat ini...

Gelang manik ngan cincin pink.. sgt comel... tima kasih mak..opss makcik.. hehehe lom kawen mana leh panggil mak kans...

CH akan datang visit lagi dis coming saturday..yela anniversary kitaorg konon2.. ermm apa agaknya dia bawak kali ni eik... :P (padahal dah rekwes macam2 ni) hahah takla... apa org bg kita terima ye tak..murah ke mahal ke tak kesah..yg penting ingatan tulus ikhlas.. kan kan kan..
okla...sambung next entry..


p/s: Bg saya tiada istilah ex mak mentua.. mak tetap mak jugak.. besh ada mak ramai2 ni.. mak member pun bleh anggap mak sendiri gak..syurga dibawah tapak kaki ibu ..bagi den tak kirala mak sendiri..mak mertua maupun mak saudara...tetap mak kan.. ermm rindu pulak kat maklong den..ermm... *sigh*

16 comments:

Anonymous said...

wah kak kaesh bestnya dapat chenta hati yg mcm tue..
bertuah akak n wanna doakan akak bahagia selalu k..

hurm bila lak wanna nk ado chenta hati nie ek..hehehehehe

Kaseh said...

wanna : wahhh lama tak nampak wanna ni.. g mana menghilang? haiyaa..hehe ermm dun worry pasti wanna akn jumpa Cintahati wanna nati..soon..bila tiba masanya..hehhee

Mummy_Sofea said...

wah so romantik ma chenta hati kaseh..erm cam kenal jer baju pink karer 2...hehe

Kaseh said...

mummy_sofea : hahahha baju tu yg kaseh pakai masa kenduri Aqiqah sofea tu dylaa..hhehee mmg patut kenal pun :P

Unknown said...

untungnyer dapat MIL yg baik ati...senang jer nak jg hati MIL...treat as ur mum...jgn beza bezakan...nanti somi lagi syg...

AmY-AdLi said...

ape ke jadah barisan yg last skali tu? xde keje ke nak rindu2 kat die.. cit..

Kaseh said...

POsh76 : saya sokong ckp anda..hehe mmg kena treat MIL macam mak kita sendiri kan.. sebab tuh kaseh ngn MIL yg dulu tuh masih contact..tapi ermm kaseh call time raya jek la.. hari lain takmo kacau sgt...

Kaseh said...

amyadli : tak baik bermusuhan sesama islam..nak2 dia makcik kita..bukan org len..

^PENGEDAR SHAKLEE PUTRAJAYA^ said...

adiah sebesar kuman sekali pon
tp kalau dari sidian yg kite sayang..
pastinya haty wanita itu menghargai sepenuhnya..kan kan kan..
itula dia naluri seorang perempuan;-)

Kaseh said...

Anggun :betul dear.. hati perempuan ni cepat cair kan..heheh..

lily lotus said...

aik..mana pic chenta hati ;) happy for u sis...

watie said...

waaa bestnye dapat manyak hadiah.. cam rasa nak suh papa mya dok jauh jek kot2 leh dapat manyak hadiah muakakaka..

syioknye dapat mentua baik hati.. mak mentua saya baik gak tapi mak mentua tiri tueeeeeeeeeeeee (alomak saya termerepek di sini kah kah kah)

Unknown said...

bestnya baca dapat cinta hati mcm2 ye kak. Mia ni jgn harap la nk dpt mcm2..besday pun, tng jns x ingat. Tunang ckp...yg ptg sy ingat awk..Tp, bg org ppuankan...mesti hepi wp diberi hadiah yg murah..at least sbg tanda ingatan.

ckp psl tarikh..erm, sy kdg2 mls dh kak..lelaki yg hadir dlm hidup sy byk lupe date ptg..so mak sy awl2 dh nshatkan

"mia, x yahla dok trasa hati..laki ni takut ms mula2 cinta je, mcm2..jgn kan lps kahwin..hbs dia lupe..lbh baik dh kahwin, ingat betul2..,"

pepun, mia tumpang gembira jk akak gembira..

when we get the best love, keep it up to get the love in the air..hehe

its me said...

apsal lak amy tak sokak makcheek ko tuh..akupunade anti nganauntie aku ni..kekekekk same lak aku nga amy hah...hikhik

Dee said...

betul kaseh..mak tetap mak..samalah ngan dee..

nita said...

leh tak ko publish CH ko nyerr gambar..

leh tak..?

leh tak..?

leh tak..?

leh tak..?

leh tak..?