Friday, October 9, 2009

BIDADARI - ehem2

Salam,

Penah dgr pasal BIDADARI tak? biasa org sebut bidadari kita dah imagine cantik..lawa..bidadari dari kayangan la katakan... tapi ni bukan bidadari tuh.. ni adalah sejenis product kecantikan.. khusus utk wanita tak kira yg dah berkahwin ataupun belum..

ok b4 kita citer pasal BIDADARI ni.. ni nak bgtau..saya sejak tahun lepas lagi menghadapi masalah period tak tetap.. macam last year.. bila period jek sakitnya ya ampun..boleh bergolek2 atas katil menahan sakit.. mmg tak tahan sgt..pastu darah yg keluar tu berketul2 besarr..sampaikan ada sekali tuh saya jadi takut sebab yg keluar tu darah yg ketul dia besar sgt sampai saya amek gamba pastu pergi jumpa gyne..

after checkup buat papsmear semua bagai ..test result alhamdulillah takde apa2 yg membahayakan.. doc kata maybe hormon tak stabil sebab umur makin meningkat pastu badan gemuk.. so dia bg makan pil hormon.. mahal giler pil tu.. kena mkn hari2 tanpa miss.. 1st month tu ok lagi..tak miss pun..tapi masuk 2nd month dah termiss sehari dua..pastu bila start makan balik dia dah jadi lari giler timing..

pastu masa tu period kejap ada kejap takdek.. bila takde..takdek langsung..bila ada amek ko 3 mingggu non stop..bukan sikit2 kuarnya..byk lak tuh.sampaikan nak pitam pun ada.. yerla saya mmg ada kurang darah..so lagi la risk kan.. pastu patut makan ubat hormon muka jadi licin ni tak naik segala tok nenek jerawat.. then..saya stop makan terus..

so dalam masa beberapa bulan ni period mmg tak stabil la.. jadi terbalik.. org biasa period semiggu rest 3 mnggu kan.. saya period 3 minggu rest seminggu jek....susah sgt hati.. ingat nak jmpa gyne balik...tapi dok tangguh2.. susah hati memikirkan.. yerla kan saya konon2 nak kawen next year.. kang hormon tak stabil dah susah nak beranak.. dah la saya mmg suka budak2.. pastu sanggup ke laki den puasa 3 minggu? wakakakaka.. :P

ok back to our story.. nak dijadikan citer.. ada member kenalkan ngan product ni... BIDADARI nama dia.. dia kata elok utk pmpuan yg nak mengandung.. elok utk kesihatan dalaman.. elok utk naikkan seri muka.. elok utk mengetatkan..menjaga keharmonian umahtangga... elok semua la kata dia.. .. mana ada org jual barang kata barang dia tak elok kans.. pastu saya lak mmg tgh carik ubat utk penyakit saya ni..(asalnya nak carik jamu) pastu saya pun beranikan diri la try..


and ALHAMDULILLAH.. saya amat berpuas hati ngan product ni... saya dah minum BIDADARI ni masuk botol yg ke 3... period dah kembali normal.. muka berseri2 ke tak.. taktau la pulak kena tanya org...rasanya berseri kot ( perasan sendiri) pastu yg rapat2 tu takleh nak bg testimoni sebab taktau apa rasa dia..tapi rasa diri clean n fresh.. :P betoll tak tipu... saya mmg nak amalkan minum Bidadari ni.. rasa dia pun sedap.. bagi yg penah rasa Innershine..haa rasa dia sebijik macam tuh.. ermm rasa macam kurma juice pun ye..sedap la..bleh la telan..

amek kau...``Setiap Malam Adalah Malam Pertama`` .. pura2 tak faham dah ler.. :P

tak faham gak ker? haa ni dia kata `` Every Night shall Be your First..`` phewww.. kot effect dia sama macam malam pertama baru pas nikah kot.. kot la :P

hehehe so buat kawan2 ku diluar sana yg da kawen bleh la try.. yg belum kawen pun bleh minum utk kesihatan dalaman.. menaikkan aura seri muka.. lagipun byk vitamin2 dalam juice ni..korang tgkla sendiri ehh..

see.. good for skin complexion.. mmg good pun.. my jerawat2 sudah kurang..tapi tak hilang sepenuhnya la.. ada je lagi ni ha..nak kena carik product luaran plak kot..

oh ya lupa.. kalau tak silap ni product under DCL kalau ada sapa2 nak carik la..harga dia RM53 sebotol, tahan lebih kurang 2-3 minggu.. saya belum jadi member lagi.. tapi mmg niat nakjadi member sebab nak jadikan amalan harian minum juice ni.. sbb alhamdulillah puas hati sgt.. so kalau ada sapa2 yg teringin nak beli bleh la order..nati saya pi order kat member saya ni.... atau rasanya tak susah sgt nak carik pun.. :)


edited : ni testimoni dari seorang suami :) rasanya ni tentang `rapat2 tu kot` heheh :

Syukur alhamdullilah.. :]

October 9, 2009 2:27 PM

Delete
Blogger prebetsabu said...

yupp.. MV dulu pun pernah amik Bidadari ni..
memula aku igtkan utk apa la bidadari ni. tapi rupanya...... terus aku soh MV amik lagi bidadari tu.. huhuuhuh..

btw, nak makan bidadari ni takleh guna sudu besi.... !! guna plastik...


ha tu dia komen dari PS..korang try larr..

waaahh.. dah 3 entry harinih.. alhamdulillah.. heehe... hope korang tak boring baca..


p/s : buat yg terbaik utk diri sendiri dan keluarga..

10 comments:

nita said...

aku pon dah lama dengar menda bidadari nehhh..

tapi tak penah lerr coba lagikkk..

urmmm..

mmg okehh yerr beb!

Unknown said...

BIDADARI ni mmg bagus2 nak2 yg dah kawen...baik punyer...hehe

Kaseh said...

sisNita : bg aku ok sesangat.. sebab period aku dah normal balik.. aku teringin nak beranak..so nak kena stabilkan hormon aku ni dulu.. nak kurus pun kena stabilkan hormon kans.. ko try la.. pastu leh share testimoni bab rapat2 tuh..hehhee


posh76: haa betul kan posh? mmg bagus kan.. hehehe

CintaHati said...

Syukur alhamdullilah.. :]

prebetsabu said...

yupp.. MV dulu pun pernah amik Bidadari ni..
memula aku igtkan utk apa la bidadari ni. tapi rupanya...... terus aku soh MV amik lagi bidadari tu.. huhuuhuh..

btw, nak makan bidadari ni takleh guna sudu besi.... !! guna plastik...

Kaseh said...

CintaHati : :)...


Prebetsabu : haaaa ni testimoni khas dari seorang suami.. siap suh isteri amek lagi...betul kan PB kan.. mmg elok kans..

Masviona said...

yuppp betul dulu pernah makan tp tula sbb cam susah nak beli heheheh now dah stop dah tp dok rasa mcm nak minum balik la...:)

attyfir said...

bidadari ni mmg sgt baik..setiap malam adalah malam pertama..tak rugis ..belinya ..

rasp said...

elok ek sis...
i tak pernah tau lak pasal nie..
cam nak cuba gak aaaa...
leh beli kat mana ek sis?
farmasi ke, or kedai jamu2 je?
mahal tak?

lily lotus said...

cam best jer..huhu..mana mau belinya dong :D