Thursday, December 10, 2009

Sembang kahwin - Baju kahwin plus size

Salam,

cakk..kali ni saya nak share pasal baju kahwin pulak.. semua member da tau saya ni plus plus size kan.. so mmg susah la sgt nak carik baju kawen yg sesuai.. diet mmg la diet..tapi kalau tak capai target nak slim macam rozita che wan camne? kena standby baju gak kan.. hehe so saya ada gak buat survey baju2 kahwin utk plussize ni ha.. SAPA CAKAP PMPUAN GEMUK TAK CANTIK BERBAJU PENGANTIN... still sweet ma... sebab kita dah cantik dari dalam kan..so org akan pandang cantik luaran gak..chewahhh..ehehhe glowing2 gitu..

oh ya before terlupa.. entry sembang kawen sebelum ni yg pasal budget tuh bukan den punya budget..tapi saje den buat bg panduan yg mana nak kawen kat luar sana tuh.. wedding blah den simple jek nati.. yerlah bukan 1st time den kawen pun.. nati den buat budget tapi belah CH maybe akan ada kearah ciri2 budget tuh.. yerla anak lelaki pertama nak kawen kan.. mesti mak pak dia ada agenda tersendiri.. so buat CH.. ayg da tolong buat budget utk abg tuh.. sure terduduk abg baca kan..hahah... nak kawen takmo? :P


ok sambung pasal baju kahwen.. setelah puas surf internet dok gugel `plus size pengantin` `baju kahwen xxl` ..ermm tak byk yg kuar.. so saya pun belek2 la magazine pengantin kat umah ni ha.. mmg saya suka beli majalah pengantin ni..suka tgk.. ada la niat nak jadi wedding planner dulu2.. tapi ermm entahlah.. hehe so meh layan gamba saya kidnap dari magazine tu..

ok sebenarnya...wedding saya nanti insyaALLAH ingat nak buat malam..my side la kans.. tunang n nikah siangnya..malam terus dinner.. takde la susah2 family CH nak kena tunggu lama2 kat KL ni kan.. yerla dorang nak balik pahang pastu..jauh tu.. so takat 2 mlm kat sini kira ok la kans.. satu hari je event..esoknya bleh rehat2 lagi.. so since nak buat dinner.. rasanya gedik nak pakai dress..haha anyway kena pk gak baju kawen utk belah CH.. dah tentu2 buat siang macam biasa.. so meh layan gamba2 ni.. pastu korang tlg pilih mana yg cun eh..

No 1


No 2


No 3


No 4


NO 5

No 6


ItalicNO 7

NO 8


NO 9 - ni pun nice.. guna chiffon..actually utk badan chubby ni mmg kena pakai kain chiffon baru nampak slim.. tapi kaler apa lawa eik.. pink maybe( haha dah antu pink.. pink sokmo la kaseh ehh)


NO 10 - the white one tu bleh buat baju nikah kan.. tapi saya nikah nak pakai jubah...ermm citer baju nikah len kali la eh..eh


NO 11 - saya suka yg biru n maroon, pink oso nice

ok rasanya dari pilihan NO 1 hingga NO 11 sesuai utk majlis bertandang umah CH kan.. tapi saya suka yg no 11, yg dari kanan kaler biru.. baju kurung songkek style lama2.. sweet jek tgk kan.. pastu pakai gelang kaki yg besor tuh.. perghhh.. ngan sanggul tinggi2.. lawa la..hehe and gamba2 pilihan dibawah ni kononnya utk reception dinner belah saya.. berangan jek dulu takper kan... :)


No 13 - ni my most fav.. ada berangan nak buat camni gak utk my reception.. simple but sweet


No 14 - yg ni kalau letak bling2 sket sure lawa..pastu cover ngan lace sikit ke..


NO 15 - suka yg dark blue tu and pink munger2 tu


NO 16 - erm yg ni pun sweet tapi takmo kaler putih..nak dark blue.. plus bling2.. pheww


NO 17


NO 18 - ni pun lawa.. nampak slim..



NO 19 - comelnyaaa.. simple but sweet..

NO 20 - suka tgk yg ni.. nampak suci..


so apa pendapat korang.. yg mana satu comel n sweet.. tapi bila tgkkan semua gamba di atas.. berseri2 kan wanita2 plus size ni pakai baju kawen.. still lawa jek..sweet je..glowing jek.. so mmg betul la.. sapa kata pmpuan gemuk takleh pakai baju kawen lawa2... hehe..

korang pilih...pastu bg komen mana yg lawa eik.. thanx a lot.. oh ya.. ermm kaler pilihan.. my side konon2nya nak dark blue..so i will look slimmer ofcoz sebab tema dinner nati Dark blue n Baby pink.. hehe..lawa kans..... belah CH..tak sure lagi maybe maroon or biru or hitam.... nikah..putih kot.. takpun pink..haha nak jugak pink..

apa2 pun ni baru planning.. bila da dkt nati saya akan share ngan korang eh..

okla jgn lupa bg komen eh.. muashh luv u all..

18 comments:

^PENGEDAR SHAKLEE PUTRAJAYA^ said...

no 9 n no 13!!
itu pada pandangan adeQ la..
aceli yang len2 pon lawo jugak..

akak tak syuke ijau ke??
ijau nmpk nice jek

Kaseh said...

^anggun^ : waaaa akak pun suka yg no 9 ngan 13..heheh bukan akak tak suka hijau...tapi kalau akak pakai hijau nati nampak yg membonjol2 lemak kat badan ni ha.. tu yg kena pakai kaler gelap..bg tertutp sket.. hehe

Ahkak Geli said...

aku suka yang no 20..kalu bole aku nak pakai untuk sesi photoshote lepas branak nanti..hehehehh

Kaseh said...

NOgha : aku pun suka yg no 20 tu.. haha nak pakai pas branak eh.. ok aper.. cun2..

CuCuCamber said...

I suka no 17..ala2 princess gitu..heheh...btw ada satu online blog ni dia jual n custom design ut plussize wedding gown..tp mcm da xaktif jer..http://angelicbridal.blogspot.com/ ... :)

Dee said...

yg u pilih tu pun cantik2 dh..mata dee dh rambang x tau mana nk pilihkan..sumer cantik2..

^PENGEDAR SHAKLEE PUTRAJAYA^ said...

haah eh kak..
tul jugak klu kaler yang terang2 ni mmg akan menampakkan bonjol2 yang tak sepatotnye dipertontunkan..uhuhuhuhu


aha...yang no 19 pon wokeh jugak sis *wink*
macam princess lam citer shrek(tul ke heje neh)

nisa said...

yang no 11 tu mmg cantik sgt kak...kwn sye izan pun baru je kawin minggu lps dia kai songket warna maroon gak...cantik..ayu sgt..nak nikah sok jgn luper jemput jun sekuarga yer...

lily lotus said...

aduhai..semuanya bagus bangat! rambang mata jadinya..hehe

Anonymous said...

me saiz xl/xxl n ade baju nikah extra.. x pakai sbb b4 event, grand aunty bg yg dia beli d Indonesia.

klu mau, bgtau k... kain tu, from JAKEL n jahit d butik @ Pertama Kompleks..

Unknown said...

green is nice...tp yg akak dah pilih bg mia dah ok...wah ble tu wedding nye kak...

rasp said...

suka banget yg last tu..no 20!
looks sweet je....

CathJ said...

wow.... dah nak kawennn yerr... best nyerrr....

Semua baju nampak lovely (Jawapan pemalas ni... ;-p hahahhaha...)

Ala2.. kebaya tu lawa... mcm semua sama just kain je lain2... kena bijak memilih kain je lah...

All the best yer... ^_^

Mimy Hamid said...

kaseh, aku dah pegi sumer butik yg ko tunjuk gambo...ada yg ok n tak ok..kena ukur gak..mostly aku takleh pakai.sbb bontot aku besau..lucky aku jumpa satu butik pengantin di jahit khas untuk badan besar cam kita...no caj...berbaloi..sumer made in indon...

http://glamourouswedding.webs.com/

ieda said...

semua cantik dik ..

cantik dimata abang .. cantik lah semuanya .. kalau nikah nanti jgn lupa ambik yg fashion bertudung tau ..

musti kaseh nampak sgt2 comei2 ...
ahakkkk akak lak yg over nieh .. heheh kompius2 ... hehhe

its me said...

naik keterapi pg blog kaseh...sangat jer santek walaupun gumuk....baju baju org kawin tu semua...

babe selambak ko komen aku hah..thanks..aku pun klik klik urs ni...weh haah aniversary hakue next week ni hah...

huhuh pasal present tu tak der hal...deyrang bg aku terima..ko doakan pun da cukup berbesar hati ku ini..thansk my lalink..by the way ko kawin bulan bape nok?ajak aku tak..let me know cepat leh pakai baju same theme ko ..hikhik

ehh jap aku setuju yg ko kate org gebuzzz kene pakai chiffon sebab kain tu jatuh so takla nampak gebusssssssss lagi

Mummy_Sofea said...

waah kaseh nk kwin..jgn lupa jemput ek..hehe..kaseh dilla suka no 11 yg pink 2..sgt santek..mklumla mmg giler pink..tuk dinner dilla suka no13 sbb nmpk elegant..no14 pun nice..btul kaseh ckp plus size lg nmpk cute time wedding tau..suker tgk...

yaya|azura said...

memang rambang lah mata nak pilih. for my wedding dulu, my wedding planner yang buatkan baju. i just choose my design, my theme color and even dia ajak utk pergi cari kain kat Jakel with her. Siap pergi tailor terus ukur badan and such. Pendek kata i memang puas hati dengan service wedding planner i sorang nie.. hihihi.
yup, kain chiffon adalah terbaek utk kelihatan kurus. :D
Have fun kaseh! :)