Monday, December 7, 2009

Live : jiwakacau

niat di hati nak tdo. . Esok keja tp mata takmo lelap . .byk sgt menda dlm pala otak ni ha. . Hati runsing, jiwa kacau. . Mcm2 hal . . Hal famili, hal sendiri . .alahai . . Berat pulak rasa bahu memikul. .

Diri ni cuba utk tidak layan sgt minda yg tgh x betol ni, sbb kalau dilayankan mau tekanan jiwa jadiknya, tp kdg2 terpk gak. . Bila da terpk tu yg jd kacau jek. .

Ya allah ya tuhanku. . Berilah aku kekuatan utk menempuh segala ujian duniawi dariMU ini . . Amin. .

4 comments:

HoNEybUneE said...

salam kaseh...=) wei...kalau aku yg duk tempat si ibu & ayah fateem tuh mau ternganga2 gak...bukan x mengikut perkembangan semasa, cuma poket jer yg tak berkembang kembang...hahahahahha...p bab anak2 nih sebenarnya atas memasing...aku takde la membacakan citer2 omputih utk putri3 masa tido tuh, p buku2 citer mmg melambak lambak kat umah. menan mmg aku jarang beli & blh kire ngan jari sebelah tgn jer. P kalau bab buku...tetiap kali pegi kedai buku mmg beli...masa putri3 duk ngan nekma dia masa aku kejer dulu,suker sesangat tgk citer indon,sampai masuk pekse bm pun jwb base indon! mmg aku hangin gilo...duk sdiri nih aku bandkan citer indon & langgan majalah bintang utk putri3...mewahkan buku2 citer...alhamdulillah bm mmg 95% keatas skrg. kalau aku marah2 putri3 atau terpukul sbb geram sgt...malam tuh time diorang tido aku buat macam maa aku ajar, pegi bisik kat tlinga putri3 yg aku mintak maaf sbb marah/pukul...bgtu psl aper aku buat camtu...apa yg aku harapkan pada putri3...bgtu yg aku nak bgtu...dan usap kepala putri3...insyaallah...baca beberapa surah...tiup kat ubun2...insyallah lah mendengat kata dan belajar pun mudah...=)

sama2 lah kiter menjadik ibu bapa yg bkn stakat dunia jer...akhirat pun sama2...jgn duk kejar dunia...lupa yg satu lagi...biarlah anak tak menjadik besar sblm pada masa dia...jgn rampas masa diorang nak jadik budak...=)

Kaseh said...

HUneybunee : aku suka statement ko yg ``biarlah anak tak menjadik besar sblm pada masa dia.. jgn rampas masa diorang nak jadik budak``.. akan aku ingat pesanan tu nati.. hehe insyaALLAH

rasp said...

byk berdoa dan beristigfar iye sis...
insyaAllah things will be better for you :)

Mia-Ina said...

semoga diberi petunjuk oleh-Nya kak