Monday, July 27, 2009

Popia Simpul C`Esah




POPIAH SIMPUL C' ESAH ~ RANGUP & SEDAP!

Botol Besar (1 kg) = RM 33
Botol Kecil (1/2 kg) = RM 17
Tupperware = RM 6

saya bukan tauke popiah simpul...
saya cuma anak tauke popiah simpul...
ya... C' Esah tu mak aku...
jadi, anak mestilah tolong bisnes mak kn...



tp ni bkn nk promote membuta jer...
popiah simpul c'esah mmg sedap & rangup!!!
c' esah guna serunding ikan yg dibuatnya sendiri... (besenya yg kat pasaran tu diorg pakai serunding bilis)
juga di datangkan khas dlm botol. xderla hancur kn...


meh pakat order POPIAH SIMPUL C' ESAH utk hidangan di hari raya...

hubungi saya atau dail 019-3357284 untuk tempahan.

----------------------------------------------------------------------------------------------

Salam...

hehe itu adalah sesi promosi Popia C`Esah, biasa lah saya kan suka tolong kawan2 mempromosikan barang2..so anda bleh usha2 popia ni dari blog empunya popia eh iaitu Iena(Anakanda C`Esah)

Haritu lepas nampak je promotion popia simpul ni kat blog Iena laju je saya terus mengorder.. saja buat suka2 makan..bukan order utk raya lagi.. terus sms Iena order 2 balang yg 1/2 kg tu.. cukup kot takat nak rasa2 je kan.. pastu mama lak kata.. `eh beli extra ler...mama nak kasi Uncle Au ( Uncle Au ni bos saya kat opis tu.. mama dah kenal lama dari saya masih kecik2 lagi) so saya pun confirm la ngan Iena..tambah satu lagi..so total 3 balang yg 1/2 kg tu...

dah confirm semua tu..hari utk dating pun tiba (ehehe hari utk dapat itu popia simpul daa).. we all janji weekend sebab dua2 pun kerja..so weekend je yg free.. dating kat tengah2 antara kajang ngan ampang.. dah iena duk kat ampang..tapi yg beshnya dia sanggup datang dkt2 sini.. so we all dating kat Jusco Balakong sabtu aritu...

Tak sabar nak jmpa Iena sebenarnya...yer lah 1st time jumpa kan..mesti excited ..lagipun nampak mcm mesra alam je dak iena ni.. so aritu mmg ramai org sgt..nak cari parking punya susah.. iena tunggu ngan suami terchenta.. sorryla iena ehh kaseh lambat..hehe..

so we all pun jmpa n mmg iena sgt ceria n mesra orgnya.. selamba.. mmg besh.. actually ingat nak ajak lepak mkn sama..tapi tak sangka lak dia datang ngan hubby n den plak datang sorang2 sebb yg lain malas nak ikut.. so saya batalkanla hasrat nak dating berdua ngan iena..segan den.. kalau CH ada taper la jugak.. da tentu2 ku ajak Iena n hubby lepak sama.. nak buat camne.. CH ada nun jauh di dalam Hutan...opss Taman Negara.. (sorry bang) hehehe..


Iena n Me..we all posing kat Lelaki2 seksi itu..haha sporting Hubby Iena ni..jd cameraman jap


Jumpa semata2 nak hanta ini... waa 3 balang popia Simpul.. yummy..


Masa ni sampai2 umah je terus bukak.. tak sabar nak rasa.. muehehe tinggal sorang2 kat umah lak tuh.. belasah...mmg sedappp .. seriyes... ranggup n sedap...


Close up sikit... sedap nampak kan.. bukan rupa je nampak sedap.. rasa dia mabeles..tapi den takleh makan byk2..kalori nye mak aii... :P

tapi makan ni mmg takleh nak stop agaknya.. yerla...menda kecik..sedap kudap2.. tgk tv layan jek.. masa saya balik tu...takde sapa kat umah..yerla mama n amy g TV9 mekap2 artis kat program Oh Lala tu.. angah lak kuar mana ntah.. saya tak jadi ikut sebab lambat balik dari Jusco... so tinggal sorang, saya jamah la sikit popia tu.. pastu letih badan rasa nak demam...tido awal.. dorang balik malam tu pun saya tak sedar..

pastu kan..bangun2 je pagi.. kuar je bilik..tgk2 atas meja ...sgt terkejut sebab..


sebotol dah licin.. wakakaka.. ntah bila masa habis ntah.. giler..semalaman baper jam je dah licin.. haa betol tak saya cakap mmg sedap.. lepas tu je mama terus simpan satu balang nak kasi kat uncle au tu...then lagi satu..rasanya tak sempat sampai esok kot.. gerenti abehh..haha.. harus order lagi ni iena oii...tapi kali ni kena make sure order byk2 terus..so takde la susahkan iena jauh2 kena datang byk kali hantar popia tu... takpe iena..nati kaseh promote kat budak2 ofis eh..


p/s: kalau sapa2 yg baca blog ni n telah tirgoda ngan promosi ini..nati order popia ni ngan Iena..jgn lupa mention nama ai yer.. hehe :P



6 comments:

InaAchik said...

wah... pomot secara besar besaran ngalahkn mega sale... thnk u darling... harus bg komisen nih! hahhahaa...

sorryla... x sempat nk lepak2 hr tu coz ina rushing nk g tgk mak kat spital. kalo x, ina pon mmg nk berdatingan ngn kaseh... dan ngn selamba abaikn jer lelaki ku itu... dia x kisahnyer... xper, nanti kite plan baik nyer dating erk... sambil kudap2 popiah simpul. hehehee...

Kaseh said...

iena : no prob bebeh.. menda sedap bleh la pomot.. kalau tak sedap namo pomot..hahhaa..nati kita dating lagi ehh

nita said...

harga tu termasuk kos penghantaran ke..?

aku tgh nak oder2 beskut ngan kepek2 rayerr nehh..

Kaseh said...

Nita : tu harga popia je.. delivery lain kot.. ala ko kat area2 kl je kan..leh jmpa iena tu.. kepala dia besh,macam ko gak.. sempoi...

Cookies N' Brownies said...

wah Qaseh....you ni ada bakat la jadi pelapis Maria Tunku Sabri. The way you describe about the popis simpul buat i so meleleh air liur craving for it...

CintaHati said...

simpan abg sket..