Wednesday, July 29, 2009

Hadiah-Hadiah

Salam..

di tika dan saat ini saya merasa sgt lapar.. kerana tidak makan tgahri konon2 diet.. waaa...geram tgk gambo sendiri yg bulat..

ok ok lari topic dah.. entry ni saje nak share citer pasal hadiah..hadiah sy bg org dan org bg saya :)

hari Ahad baru2 ni kan saya g gathering Bloggers bowling di Alamanda.. bowling ni pun sebenarnya saja suka2 je..bukan tournament pun.. saja lepaks2 ngan kawan2 blogger yg lain.. so kami dikehendaki membawa satu hadiah utk ditukar masa kat gath tu.. 1st time ni bg saya kena bawak hadiah pastu bakal dapat hadiah dari org lain..tukar2 hadiah.. good idea la kin, tipahvouge n the geng...

so hadiahnya tak perlula mahal noo pun.. syarat2nya minimun RM5 and maximum RM10.. so kalau ada sapa2 yg terbg hadiah mahal tu alhamdulillah.. ..ehehe...pokok pangkalnya kena ikhlas n seronok..

saya pun bersemangat giler nak sediakan hadiah utk event tu.. ada 2 hadiah nak kena sediakan.. satu utk besday Ariesya (anak dara Mummysya) and satu lagi hadiah utk tukar2 masa event gath tu...

jenuh gak nak pk apa nak bg..sbb takleh kasi makanan..kena kasi barang.. so saya beli bath N body set dari Watson.. pastu terpk alahaii.. cam tak besh je hadiah ni.. last2 saya amek Brooch yg saya beli dari Zel..(belum penah pakai lagi eh) tapi mmg brooch fav woo.. tapi lawa.. brooch rama2..(dlm hati pk brooch ni org tak pakai tudung pun leh pakai, ltk je kat scarf..gerenti lawa )so saya buh dlm kotak n bungkus la comel2.. jadi dapatla 2 hadiah.. padahal kena bawak satu je..

then since mummysya nak adakan small besday party kat bowling tu utk sambut belated besday Ariesya.. so dlm pala dah tau dah apa nak bagi... BARBIE... sebb ariesya mmg suka sgt kat Barbie tu.. so apa lagi.. misi mencari Barbie la pulak hari sabtu tu.. lepas dating ngan Iena jap.. pastu terus carik Hadiah..

Lama giler saya kat area toys kat JJ tu.. taktau nak pilih yg mana...Semua barbie toys yg comel2..and finally saya berkenan kat something...jeng jeng jeng...haha..meh layan gamba.

Hadiah utk Ariesya yg pada asalnya telah dibungkus oleh Staf2 kat Jusco.. tapi..saya tak berkenan cara dorang bungkus..ntah apa2 jadi dia.. benda fragile mana bleh bungkus camni..

ni adalah antara hadiah2 yg saya bg masa gath tu..so kalau ada sapa2 yg dapat diantara hadiah2 diatas..mintak maaf eh..sebb hadiah tak seberapa... soweey... Bath & Body set serta Brooch tu utk Hadiah gath masa tukar2 hadiah..

pastu yg dalam kotak biru tu.. ada stationery utk budak2.. niat dihati ingat nak buat satu game utk budak2 masa besday ariesya n itulah jadi hadiahnya.. tapi tak sempat sebab ramai yg nak balik... so saya bg kat ariesya je la.. dapatla 2 hadiah eh ariesya syg...

lepas di wrap dgn jayanya.. tapi.. stilll tak berkenan ngan wrapping utk hadiah Ariesya tu... maka saya pun.. bukak la balik pelan2 so tak koyak wrapping paper tu.. kalau koyak tu mau kena kuar gak malam2 carik yg baru.. sorry eh ariesya syg kalau auntie wrap tak cun arituh..

haa kali ni baru bleh tunjuk apa saya bg ariesya... setelah puas berjam2 dok dpn toys Barbie kat JJ tu.. saya decide amek ni..

Full Dish set barbie... Hopefully Ariesya suka.. makan nati ingat auntie kaseh.. minum ingat auntie kaseh.. gi school bawak bekal air n food ingat auntie kaseh eh syg..hehehe..

ok gamba2 itu dapat diambil setelah saya kluarkan balik barang2 tu dan bungkus semula.. hasil selepas dibungkus semula..

tadaaa...

Barula ada rupa hadiah sikit.. selamat hadiah ariesya dalam kotak.. kalau tak langgar sikit berketang2 bunyi pinggan n cawan berlaga.. tapi ada keromot sikit wrapping paper tu...sorry eh Kin..

Utk kawan2 yg dapat hadiah ku yg tak seberapa tu..mintak ampun mintak maaf eh kalau tak suka.. nati kita jmpa kita tukar2 hadiah lain pulak.. hehe..

ok itu adalah hadiah2 yg saya bg org.. ni pulak hadiah2 yg saya dapat masa pertukaran hadiah arituh.. saya sangatttttttttt suka.... ye kawan2..sangat suka.. saya dapat dua eh sebab saya bg 2 hadiah gak..

satu hadiah saya dapat dari Auntie Saadiah ( bonda Mummysa) and satu lagi saya taktau dari sapa.. terima kasih utk kedua2 hadiah tersebut.. love it..


Cantik kan... :) saya suka..tima kaseh sgt2..

To ariesysa.. hope dia suka hadiah auntie bg.. and to all yg dapat my exchange gift yg tak seberapa tu.. hope u all suka gak.. and to auntie saadiah n sorang lagi..(inform me eh kalau baca blog ni).. thanx for the wonderful gift.. :)



p/s: pasni kena beli hadiah utk Avin Damia lak..

15 comments:

CintaHati said...

nanti utk Avin Damia kita pi cari sesama..

Ahkak Geli said...

ko suke ke bekas letak garam, kunyit debu ngan ajinomoto tu??

*siul-siul*

Joe said...

banyaknya hadiah :)

Unknown said...

org bg kte amik kak..hehe

tp..jgn lupe bg kat org...ble tiba ms nya..haha

mcm ingat besday lak..

nita said...

amponnn..
meriah tul laaa hadiah2 ni..
waaaa..
aku suka kalo dapat hadiah..
ko bila nak bagikk.. :P

mummysya said...

Terima kaseh banyak atas hadiah yang diberikan.

Hadiah tu tak sama nilai dengan persahabatan yg kita ada kini...

Semoga kita tetap menjadi sahabat dan teman baik selamanya.....

Aries'sya suker giler, sampai bawak tido set pinggan tuh!!!

Kaseh said...

CH : ok bang..nati kita cari sama2 hadiah utk Avin Damia eh..

NOgha : kau yg bagi eh bekas tu? waaa tenkiu2 dear. aku sukaaa... mak aku pun suka..ahakss..

Joe : hadiah utk org tu en racik..hehe bukan hadiah sendiri

Kaseh said...

MiaINa : betul2 dik.org bg kita amek kan.. eh besday mia bila ehh..

SIs nita : hehe ko suka eh dapat hadiah... aku pun suka bg org hadiah.. besday ko bila beb..?

Mummysya : syukur alhamdulillah ariesya suka.. tau dia suka Barbie..
Kaseh hargai persahabatan kita ni.. moga kekal selamanya.. insyaALLAH..

attyfir said...

banyaknya kaseh dpt diah..murah rejeki kaseh

Kaseh said...

Atty : alhamdulillah ...rezeki org kasi kan atty kan.. hehe..

nisa said...

cantiklah bekas biskut tu...akak leh kurus lg tu...sye pun tgh berusaha utk kurus..

Kaseh said...

nisa : cantik kan...akak pun suka.. akak mmg nak kurus..tapi ntah bila la tu gamaknya..hehe

mummysyafie said...

kaseh,sebelum nor bagi komen..no nak bagi thumbs up kat kaseh nyer blog. sbb lagu nyer feeling sangat wooo...sampai boss pun tumpang layan gak

nanti insyallah kiter gi gak birthday avin..nanti kiter jumpa taw

Kaseh said...

Mummysyafie : haha lagu yg skang ni ehh.. budi setahun segunung intan ni ker? hehe kaseh baru tuko.. semlm buh lagu byk2..ni dah tukar.. nati kita jmpa eh dear... insyallah

its me said...

kaseh ....thanks ehh bg fit bek tuh...meh sini jap kaseh den nak tanye pendapat neh....kalau kan rm 30 tu kan wat kat restaurant biasa jerk....emm apakah?mcm tak best kan...

kalau kan nak wat kat restaurant ala ala sikit macam kat bora ombak ker...kat intai intai restaurant ker aku tanyer rm 60++ bg keduanyer restoran tu kan....kunang kunag pun same...

pastu kan ade yg kate nak otel ...tu alala yg murah pun rm 80++ gitu...blurp...ade nak pingsan sikit jer..pepenin lalat kan...

so oleh yg demikian..aceh wah aku kan..ape kate ko bg pendapat ker komen ker kat n3 aku tu ...kot kite leh share share kan...kite nak pg sembang seronok seronok ni..heheheeh nanti kang aku wat lak vote untuk kat venue lak...heheh nanti kang aku update ehhh...ko komen bg pendapat k yg mane bagus hah....ok sekian..wah panjang aku type hah...da macam entry