Thursday, August 20, 2009

Selamat Menyambut Ramadan Al Mubarak



Do'a malaikat Jibril menjelang Ramadhan " "Ya Allah tolong abaikan puasa umat Muhammad, apabila sebelum memasuki bulan Ramadhan dia tidak melakukan hal-hal yang berikut:

* Tidak memohon maaf terlebih dahulu kepada kedua orang tuanya (jika masih ada)
* Tidak berma'afan terlebih dahulu antara suami isteri
* Tidak bermaafan terlebih dahulu dengan orang-orang sekitarnya.


Maka Rasulullah pun mengatakan Amin sebanyak 3 kali. Dapatkah kita bayangkan, yang berdo'a adalah Malaikat dan yang meng-aminkan adalah
Rasullullah dan para sahabat, dan dilakukan pada hari Jumaat
.

Oleh itu saya terlebih dahulu memohon ampun dan maaf jika saya ada berbuat kesalahan, baik yang tidak di sengaja mahupun yang di sengajakan, semoga kita dapat menjalani ibadah puasa dengan khusyuk, diberkati dan dirahmati Allah S.W.T, insyaallah.

Ketenangan ada dalam ``IMAN`.

Bahagia ada dalam ``REDHA``.

Sihat ada dalam ``SOLAT``.

Damai jiwa ada dalam ``DZIKRULLAH, dan

Tabah dan sabar ada dalam ``RAMADHAN``.



SELAMAT MENJALANKAN IBADAH PUASA, DARI KASEH DAN KELUARGA.....SEMOGA PUASA KITA ALLAH TERIMA ....AMIN





p/s: Saya tak pandai nak buat kad comel2 macam yg kawan2 lain da buat.. tapi cukupla sekadar ucapan di blog ni aje ok ikhlas utk kawan2 semua..

11 comments:

atty's said...

selamat menyambut ramadhan kaseh..dan selamt berpuasa..
kty pun mengambil kesempatan memohon maaf andai ada kesalahan

Kaseh said...

atty : kty..sama la.. maafkan kalau ada salah silap yg tak disengaja.. selamat menjalani ibadah puasa.. :)

@--- Sueanne ----@ said...

sis..

Selamat menyambut ramadhan juga..:p..

Semoga Ramadhan yg menjelma ni akan membawa keberkatan kepada kite semua serta mengukuhkan ukhwah yang terbina kt sini..:p

rasp said...

slamat menyambut ramadhan al-mubarak gak sis...

i pun kalo ada salah mengomen yg terguris/sakit hati, minta maaf iye laling...

take care...

Kaseh said...

Sueanne : semoga ikatan persahabatan kita kekal abadi.. salam ramadan utk sis jugak.. muashh.. :)


Rasp : sama2 la kita.. maaf jugak kalau adayg terguris ehh.. u too take care laling.. muashh sket..hehe

noor said...

salam kak kaseh....sama la gak salam ramadan dari saya sekeluarga...
tahun ni raya kat mana?

sis_nita said...

huhuhu! kasehhhh.. aku pon nak ucapkan selamat menyambut bulan pose yerr..

aku nak mintak maap kalo aku ni aderr wat salah kat ko..

sok pon aku nak wat n3 cam ko ni.. huhuhu!

nnti rayerr kita slim sesama yerr kaseh..

CintaHati said...

Selamat Menyambut Bulan Ramadhan yang mulia..

Joe said...

upin dan ipin ni mmg fav sara dan wawa. selamat berpuasa buat saudari kaseh,

Lazyf... said...

Akak...slmt bpose...pose2 gak, diet jgn kelaut ek...wakakakaka

masviona said...

ni pun dh cukup chomel dah...yg penting isi dia ikhlas n sampai dkt weols...:)

betul...betul..betul....hiksss kata upin n ipin...hehehe