Friday, August 21, 2009

Selamat Berpuasa Papa

Salam

Entry ni adalah khas utk papaku yg jauh dimata tetapi dekat dihati.. ini hanyalah luahan hati seorang anak.. walaupun saya tahu papa saya takkan baca entry ni tapi cukuplah sekadar saya meluahkan rasa yg terpendam di jiwa..

pagi tadi masa tgh drive ondaway nak ke office..tiba2 saya jadi cengeng..DJ radio Hotfm sibuk bercerita tentang perasaan umat islam yg bakal menyambut puasa esok.. ramai yg share pengalaman la..perasaan la..apa yg dirindu dan sebagainya.. tiba2 sebak rasa hati..meleleh air mata mengenangkan nasib diri..even tgh type ni pun saya dh sebak.. masing2 sibuk dan tak sabar nak menyambut ramadhan bersama keluarga tersayang.. bagi saya.. ramadhan kali ni mmg byk menduga kami sekeluarga.. terutama seminggu dua ini.. dugaan ALLAH nak bg..kami terima ngan hati yg redha..

Dikesempatan ini saya nak ucapkan selamat berpuasa utk papa yg berada di Indonesia bersama keluarga barunya yg tercinta.. harapan saya agar papa sihat dan sentiasa bergembira disana.. taktau macam mana nak diluahkan apa yg terbuku dihati..tiada sapa yg memahami.. cuma kata2 dibawah ini menjadi pengganti diri.. Selamat berpuasa pa.. maafkan segala dosa along pada papa..halalkan makan dan minum selama along hidup bersama papa..moga puasa kita semua diberkati ALLAH.. love u forever pa..


Sayang Papa...

dulu...

saya sayang papa saya,
tanpanya saya tak akan wujud...
saya sayang papa saya,
kerana sanggup mempertahankan saya dari digugurkan sewaktu dalam kandungan...
saya sayang papa saya,
kerana sanggup bersusah payah menjaga saya sejak kecil...
saya sayang papa saya,
kerana sanggup berkerja keras untuk membeli susu saya...
saya sayang papa saya,
kerana selalu memastikan saya dapat yang terbaik sewaktu kecil...

kini...

saya tetap sayang papa saya,
walau kini papa ada keluarga baru yang lain...
saya tetap sayang papa saya,
walau kini papa tidak peduli saya lagi...
saya tetap sayang papa saya,
walau kini papa tidak bertanya khabar saya...

saya tetap sayang papa saya,

walau papa tidak kenal siapa saya lagi...
saya tetap sayang papa saya,

walau kini papa tidak menjaga saya lagi...

selamanya...

saya mesti sayang papa saya selamanya,
walau apa pun yang berlaku...
saya mesti sayang papa saya selamanya,
walau dunia memboikot saya...
saya mesti sayang papa saya selamanya,
walau tiada lagi manusia ingin menyayanginya...
saya mesti sayang papa saya selamanya,
walau papa dan saya berpisah beribu batu...
saya mesti sayang papa saya selamanya,
kerana takdir telah menentukan dia adalah papa saya dunia akhirat...



Kenangan dulu2.. :(



p/s: Serahkanlah segala peristiwa yang kita alami kepada ALLAH s.w.t.. Apa pun yang kita terima, kita perlu bertawakal kepada-NYA dan berpegang teguh kepada janji-NYA. Jangan sesekali berburuk sangka kepada ALLAH s.w.t. dan sentiasalah redha pada setiap yang telah ditentukan-NYA. Insya-ALLAH, kita tergolong dalam orang-orang yang mencapai kemenangan

30 comments:

Dee said...

moga kaseh tabah ye...selamat berpuasa..

gebu's fairy tales said...

bergenang air mata saya...sabarlah kaseh..yaa sejahat mana pun papa dia tetap papa awak..selamat berpuasa kaseh muah2..

noor said...

sabar ye kak...walau apa pun dia tetap ayah kita...kurang2 akak ada lagi ayah...wpun dia dah tak layan akak mcm dulu lagi...

Topsy-Turvy Mum said...

Semoga kaseh tabah..

selamat menjalani ibadah puasa dan mendapat keberkatan...Amin.

AmY-AdLi said...

apekah...........

sis_nita said...

isk..!

kaseh.. aku pon tumpang cengeng.. ko ni kan.. sentap aku laa..

Lazyf... said...

slmt bpose kak...sabar kak yer...harap akak tabah...nasib kita sama tp x serupa...sabar kak yer...

@--- Sueanne ----@ said...

kak..

xsangka berat gak dugaan akk ye..
semoga akak tabah menerima setiap dugaanNYA..Sesungguhnya Dugaan yg menimpa mematangkan fikiran kite..merapatkan lagi ukhuwah kite ngn org tue walaupun die jauh dari pandangan kite tp die tetap di hati akk..

yg penting akk kena keep intouch ngn papa akk..ape jua salah die..maafkanla..sesungguhnya kite ni manusia yg xpernah lari dari buat kesalahan..

jangan sedih2 tau kak..klu rindu call la die..:p

Kaseh said...

Dee : insyallah mmg ketabahan yg menemani diri ini sekarang.. selamat berpuasa utk dee sekeluarga jua..


Gebufairytales : ermm papa tak jahat cuma jalan yg dia pilih ni menyedihkan kami.. :(

CintaHati said...

namo gundah gulana.. harap ayg tabahkan hati dan sabar byk² menghadapi dugaan di bulan Ramadhan Al-Mubarak yang mulia ini disamping terus menjalani ibadah puasa.. Pasti ada hikmah diatas segala kehendakNYA..

Kaseh said...

Noor : ye walau apa jua yg terjadi..dia tetap ayah akak ..selamanya.. insyaALLAH..


Topsyturvy : insyallah Rox.. kaseh akan cuba tabah sedaya yg mampu.. selamat berpuaa utk roxy sekeluarga jugak..

Kaseh said...

AmyGedik : begitulah...


Sis NIta : aku awal2 pagi da sentap..entahla nita.. dugaan hidup aku.. Allah dah jauhkan aku ngan org yg aku sayang.. memula exhubbyku.. sekarang papaku pulak.. dugaan dari NYA yg aku harus terima dgn Redha.. lepas satu satu...

Kaseh said...

lazyf : insyallah dik..akak akan cuba tabahkan diri.. selama ni pun hidup ngan penuh kesabaran n ketabahan..kalau tak kuat ni dah lama jatuh...


sueanne : ALLAH bg test sikit je nih.. tapi impactnya amattt berat sekali..dugaan demi dugaan.. sabar je la yg mampu akak buat..mengharapkan ada sinar di kemudian hari..

p/s: akak takleh nak call dia dik.. Hp n semua2 mak tiri yg pegang..puas dah akak kena maki ngan mak tiri..walaupun bukan salah akak..biarlahh terima je..akak cuma berdoa agar papa akak dijaga ngan baik.. dan dia bahagia kat sana sudah..cuma tipu kalau cakap akak tak rindu papa akak..

Kaseh said...

CintaHati : terima kasih bang kerana memahami..insyallah pasti ada hikmah disebalik semua INI

Ms AiReEn MoHd said...

babe selamat berpuasa tuk ko...semoga bulan pose ni diberi keberkatan da keredhaan dr nyer..amin...

babe ampun maap kot ade terkuang ajo ker..tergoris ati ker kan...aku mintak ampun da maap ehh..

love;
eryn n boy

masviona said...

kaseh,

tak kira apa sekali pun yg terjadi sy harap kaseh tabah n dpt hadapi benda nih ngan kuat...insyaallah moga kaseh happy selalu

selamat menyambut ramadhan kaseh dr kami sekeluarga team mv.com

*sebak doe baca n3 kali nih...nape eh???

miss jiejie said...

ermmm
Walau ape pown kite mesti besyukur coz masih ade keluarga lagi kan ,,,
jiejie dapat rase ape yang akak rasee...kuatkan semangatt ..
selamat berpuase

Kaseh said...

Reen : selamat berpuasa utk ko ngan boy gak.. aku dah maafkan ko da wlaupun ko takde salah pun ngan aku.. take care dear.. jumpa masa gath nati..insyallah..


Masviona : terima kasih bg sms tadi.. terharu kaseh tau..ermm namo sebak dah ok.. insyallah kaseh akan kuat semangat..

Kaseh said...

miss jijie : jijie ngan kak kin mmg sgt amek berat ttg kawan2..thanx dear.. insyallah akak akan tabah menghadapinya..anyway tahniah dik.dapat keja dah.. :)

nisa said...

sabar ye kak....sye pun sama ngan akak gak.Tp nak wat camnerkan..selamat berpuasa ye kak..

Shifa said...

selamat berpuasa kaseh..
jangan sedey2 okkay?
tabahkan hati!

damiqula said...

insaf sy petang jumaat ni kak uhuk uhuk

lily lotus said...

kaseh dearie, that was so touched..no wonder amy selalu story pasal ur mama jer..hmm..hanya doa pengganti diri..betul tu jauh dimata dekat dihati..but this entry really touched me :(..anyway salam ramdhan to u...

kojah said...

hah?sy doakan yg terbaek untuk akak...

salam ramadhan =)

rasp said...

setiap kejadianNya pasti ada hikmahNya...
and i know u're one tough cookie :)
slamat menyambut ramadhan sis!

danishahumaira said...

sabar ye kaseh, hope awak sekeluarga tabah, setiap kejadian tu ada hikmahnya, selamat menyambut ramadhan al-mubarak utk kaseh sekeluarga

kak wos said...

betul tu kaseh..
walo apa pon terjadi..
kasihi la papa awak seikhlasnyer..
seperti dia mengasihi awak di waktu kecil.. :)

Iena said...

dear, aku fhm sgt apa yg ko rase tu... aku dah lalu sume tu... mase tu aku br 2 thn... yer, aku membesar tanpa kasih syg 'ayah'...
tp hati aku x semulia ko... aku x mampu nk syg ayah aku mcm ko skrg...

nway,aku tau ko sgt tabah n kuat...
aku hanya mampu doa yg terbaik utk ko... saaaaaaaaaaayang kaseh...

w.a.n.n.a said...

akak sedih nye baca entry nie..
wanna doakan akak tabah ek..

*Miss Geli^ said...

aku dah baca entry ko ni lama dulu..tapi aku tatau nak ckp pe...

sabar je la ye