Tuesday, September 29, 2009

UCAPAN HARI RAYA



Salam,

STICKY MODE - entry baru scroll bawah..

Jika diizinkan ALLAH, kita akan menyambut hari raya tak lama lagi...insyaALLAH, dikesempatan ini saya ingin membuat beberapa ucapan:


1) Buat Papa yg diingati selalu :

Seperti yang lain, saya juga mempunyai seorang papa yang amat saya kasihi. Seorang papa yang pernah hidup bersama dalam sebuah keluarga, riang bersama dan sedih bersama. Tapi keriangan itu hanyalah sementara sahaja kerana diragut satu dugaan yang begitu besar dalam hidupku. Dugaan yang tidak pernah dijangka atau di impikan hilang dalam sekelip mata. Papa dan mama mengambil satu keputusan yang bakal merubah kehidupan kami sekeluarga dan pastinya perjalanan masa depanku.

.....PERPISAHAN.....

Satu ayat yang benar-benar menguji ketabahan saya dan terlalu sukar untuk diungkapkan. Di awal perpisahan mereka saya sering tertanya-tanya kenapa semua ini harus terjadi?? Kamus hati saya mencari suratan segalanya namun sukar untuk diungkapkan. saya terus mencari makna kehidupan yang harus saya tempuhi ini..kenapa kami..kenapa bukan orang lain. Tapi kini baru saya fahami segalanya. Inilah ujian, ujian kehidupan yang Allah berikan kepada kami, ujian yang menguji tahap keimanan, ketabahan dan kesabaran kami dalam bermusafir di buminya. Kini kami semua sudah terlalu mengerti akan kehidupan ini.

Kadang-kala bila saya terlihat gamba kami sekeluarga, saya tersenyum keseorangan..tapi saya hanya mampu mengukir senyuman, menahan hiba di hati. Andai dapat saya undur waktu ingin sekali saya kembali ke masa lalu mengubah segalanya. Namun, itu semua hanyalah sebuah khayalan yang sudah pasti tidak dapat menjadi sebuah kenyataan.

Melihat sebuah keluarga yang yang begitu bahagia, hati saya tersentuh lagi. Alangkah indahya jika dapat bersama seorang lelaki yang digelar ayah. Saya hanya mampu melihat kerenah mereka sambil membayangkan papa saya berada di sisiku. Hati saya menangis hiba, fikiran saya meniti jambatan kemesraan kami sewaktu dulu. Sungguh saya impikan keriangan yang telah hilang itu.

Tapi itu semua hanyalah sejarah nota kehidupan kami sekeluarga. Walaupun tidak tinggal bersama, dulu kami masih berjumpa sekali-sekala cuma sekarang ni.. ermm entahlah.. Riak mukanya begitu tenang tapi saya tahu jauh di sudut hatinya ingin sekali dia kembali bersama keluarga yang pernah disayanginya. Kembali bersama....ayat yang terlalu sukar untuk dijadikan kenyataan. Akhir kata, di saat nadi papaku masih berdenyut ingin saya mengambil kesempatan ini untuk ku sampaikan ucapan SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDILFITRI buat papaku. Semoga hari-hari mendatang dalam hidupnya penuh kegembiraan bersama keluarga barunya dan semoga Allah merahmatimu selalu. Kepada mereka yang masih "bersama" seorang ayah, hargailah segalanya sebelum terlambat..

Dgn ingatan tulus ikhlas dari anakmu..
Along

..KASIH IBU MEMBAWA KE SYURGA..

..KASIH BAPA SEPANJANG MASA..


Hadapi dengan senyuman
Semua yang terjadi
Biar terjadi .
Hadapi dengan tenang jiwa
Semua... Kan baik baik saja

Bila ketetapan tuhan
Sudah ditetapkan
Tetaplah sudah .
Tak ada yang bisa merubah
Dan takkan bisa berubah

Relakanlah saja ini
Bahwa semua yang terbaik
Terbaik untuk kita semua
Menyerahlah untuk menang
dewa19






2) Buat Rakan2 Bloggers yg sayangi :

p/s : Sayang korang semua.. Jumpa lagi lepas cuti raya eh, jemputla datang beraya ke teratak buruk saya nati.. apa2 hal nak datang inform dulu eh... Muashh...!!

20 comments:

Dee said...

selamat hari raya & maaf zahir batin..

*Miss Geli^ said...

aku pun nak ucapkan selamat menyambut hari raya aidilfitri

mahap kiranya ada terkasar bahasa...

rasp said...

sis, slamat menyambut aidilfitri...
mohon maaf andai i ada terkasar bahsa ek...
take care ....

@--- Sueanne ----@ said...

jgn sedih2 ye kak..
semua dah ditakdirkan..
kite kena hadapi dgn rela hati.

Selamat hari raya kak!!
maaf zahir batin..

POSH76 said...

terharu aku...sbb tu kena hargai org yg kt syg sementara ada umur mereka...especially our parents


selamat hari raya
aku pun ya ampun dgn ko yer...hehe

Iena said...

SELAMAT HR RAYA JUGAK DR AKU... TP BAK KATE KO, NK CEMELOT BR FEEL KN... SO, AKU SIMPAN DULU LA... HHEHEHE...

Farra Dhelina said...

salam kak.. selamat hr ry ye..

hermmm..akk beruntung sbb masih ada ayah lagi.. ayah sy dh jauh tgalkan saya n adik2 & jgk mak..

ayah pgi dgn mengjut,just admit hosp utk 5hari,& keesokknya ayah pgi.

sy tak sempat nk tatap muka ayah puas2..saya smpai hosp,ayh dh pgi tgalkan sy buat selama2nya..

& yg paling mnyedihkan,ayh tak sempat nk tgok cucu pertama dia..

salam lebaran kak dr sy sekeluarga..

klu lah ayh ada raya ni..haishhh... :) (senyum tpksa)

kojah said...

samat ari raya kak...

maaf zahir batin...

muah2 =)

eazlye said...

selamat hari raya kak......

Mimy Hamid said...

salam lebaran beb...nnt ko join gathering eryn tu ek...leh kenal2

atty's said...

dua tiga kucing berlari,
berebutkan si ikan patin,
selamat hari raya aidilfiri,
maaf zahir dan batin.

danishahumaira said...

selamat hari raya maaf zahir & batin

lightofgentleness said...

sedihnye..
byk2 bersabar ye kak..
sy da tak dpt jmpe ayh sy..
sbb die da mninggal..
skurang2nye kkak ade lg papa kan?
slamat ari raye utk kakak skeluarge..:)

uMMisYa said...

Selamat Hari Raya Kaseh

Sya pun sama minta maaf jika ada tersilap bahasa

Moga gembira dihari raya

uMMisYa said...

Selamat Hari Raya Kaseh

Sya pun sama minta maaf jika ada tersilap bahasa

Moga gembira dihari raya

sis_nita said...

Kaseh,

huhu! ko jgn maree yerr.. aku menghilang seketika ari tu..

urmm..

ni no tepon aku taw..

013-6766266

miss u..

selamat ari rayerr.. mohon maaf zahir dan batin andai aku aderr melukakan hatimu..

sesungguhnyerr ko mmg kawan yg ngam masuk ngan aku.. hahaha!

apa2pon.. lepas rayerr aku aktip lek berblogging yerr beb!

Farra Dhelina said...

meh kak amik kad :D

lily lotus said...

salam aidilfitri kak kaseh ;)

sis_nita said...

weiiiiii..

melampaunyerrr ko tutup blog.. ehehehe!

sis_nita said...

kang ko ON aku lak ilang yerr.. hehehe!

kasehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.. mana ko...!