Monday, September 7, 2009

Masalah wanita - meh komen!

Salam,

saya baru lepas jengah blog RedMummy, biasa mmg silent reader je... tapi kali ni saya tersentap bila baca ada satu article `bersama RedMummy` ni.. so saya pun copy paste masalah reader tersebut n nak share ngan kawan2 saya kat sini lak..hope RM tak kesah..
ok korang cuba baca masalah wanita ni.. tersentap gak la saya baca..n sakit hati pun ada..takut nak kawen pun ada.. nauzubillah..


``kak red,

sy tahu masa2 ni akak amat busy dan letih kerana abg baru sihat, but i need some advice coz i know u ada ramai reader kat luar sana. Need opinion untuk kurangkan my burden.

Apa perlu sy buat apabila suami sudah meniduri perempuan lain? Sy baru kahwin, lebih kurang 4 bulan. Dan sy telah ‘menangkap’ suami saya bersama ppuan itu di dalam bilik di ofisnya. Sudah tentu sy marah, bengang, kecewa dan patah hati dll ditambah suami saya terus mem’backing’ ppuan itu dan menyalahkan saya.

Apa perlu saya buat kak red? Saya betul2 pasrah dan buntu. Dah la baru beberapa bulan kahwin. Jiwa sy kosong dan hingga ke saat ini, saya tidak nampak suami saya akan memujuk saya dan meminta maaf.

Perlukan saya undur diri dan memberi peluang kepada mereka? Saya belum bersedia untuk diduakan dan saya tidak dapat terima hakikat suami saya menyalahkan saya atas apa yang berlaku. Tolonglah kak red…

- Puan A``


kalau korang nak komen kat blog Redmummy utk bg nasihat n semangat kat puan A bleh la jenguk blog RM eh..tapi kat sini saya cuma nak pendapat dari kawan2 saya kat sini.. apalah agaknya pendapat ikhlas korang.. apa patut puan A ni buat..


p/s: ermm lelaki oh lelaki.. tak cukupkah dgn seorang? :(

22 comments:

hida said...

erm, sy pon ada baca cerita ni kat blog redmummy. tak tau la nk komen apa. laki mcm ni mmg celaka. kalau sy, mmg suruh pompuan tu mintak cerai aje.. tp xtau la pompuan tu maybe ada rasa sayang lagi kat husband dia tu.. sbb baru je kawen kan..

btw, sepupu saya sorg senasib mcm ni.. kawen x sampai setahun laki da buat hal, ada pompuan lain sejak mula kawen lagi... now dah cerai... sian... anak dia sebaya my baby... sakit hati la bila dengar cerita2 mcm ni..

Kaseh said...

Anggun : rasanya pendapat kita serupa.. daripada menanggung seksa ngan suami yg curang tuh baik mintak cerai je.. lagipun muda lagi..buat apa hidup ngan lelaki macam tuh.. salah sendiri tapi dok salahkan bini pulak.. mmg tak guna jantan camtuh..

ermm kalau yg ada anak lagi payah kan.. :( lahai...

Ahkak Geli said...

satu je komen aku,

berat mata memandang, berat lagi bahu memikul...

sob sob....mintak dijauhkan

nita said...

Kaseh,

ko hengat tak staff aku aderr problem yang sama..? ko hengat tak entry aku ari tu..? haaaa.. ko nak tau apa jadikk tak..?

memula mmg staff aku mintak cerai dari laki dia.. WTH laa kan nak sama ngan somi yang dah meniduri pompuan lain..

tapi kan.. camni laa.. pompuan.. lagipon staff aku tu dah ada anak.. dia pk kan anak dia jerr beb!

so dia maafkan somi dia.. see.. pengorbanan pompuan.. walaopon terluka tapi..?

nita said...

lagikk satu..

dengan selamba staff aku sih laki dia wat pemeriksaan HIV.. kalo nak sama ngan dia lagikk.. si suami kena wat test HIV..

hello.. kita mana tau pompuan tu pelacur ke haperr ke kansss..

lagipon.. aku yang suh satff aku tu wat camtu.. hahahahaha! dah dia kata nak sama lek ngan somi dia.. aku kata better suh laki u wat HIV test dulu okehhh..

haaaa.. ko rasa tindakan aku ni ok tak beb?

Kaseh said...

missgeli : betol tu nowa.. ermm mudah2an puan a tu kuat semangat n buat keputusan yg betol....

nita said...

tapi kan.. kalo aku laa.. lelaki dan pompuan tak bermnaruah tu harus takde kat muka bumi ni..

aku ni lain kaseh.. aku ni pendendam dalam sesuatu kes...
bayangkan laa kalo kita yang somi kita tangkap.. sah laa kita dah kena maki hamun, rite.. sah laa kita yg menjanda..

tapi kan.. ni depends pada tuan punya diri.. kalo kuat idup sorang.. berpisah laa.. tu jerr..tapi kalo sanggup nak tido lagi dgn somi iteww, urmmm..

Kaseh said...

sis_nita: mmg betul la apa yg ko suh buat tuh.. kita taktau apa yg bakal jadi kan..so prevention is better than cure.. so elokla laki dia g buat HIV test dulu.. kang tak pasal2 anak beranak kena..
tapi kan.. ermm betul ke dia dah betul2 maafkan suami dia.. aku rasa jauh disudut hati dia masih sakit lagi tau.. nati berungkit2.. tak aman umagtannga nati.. kalau dia betul2 nak maafkan suami dia..dia mmg kena lupakan betol2 kesalahan somi dia tuh.. kalau tak.. payah beb..

nita said...

tu laa kaseh.. dia maapkan somi dia pasal ANAK.. so.. aku dah tanyer dia bebetul.. ikhlas ke.. dia diam jerr laa kans..

tapi yg pasti selalu gak ungkit hal somi dia ni.. means hati dia masih terluka dan akan terluka sampai bebila.. :(

Kaseh said...

sis_nita : mmg payah sgt bila kita kat tpt puan A tu..taktau apa nak buat kan.. kalau aku..aku suh dia berpisah jek.. tak guna bersama ngan laki camtuh.. lelaki ni lain.. sekali dia dah buat.. tak mustahil dia akan buat lagi.. so baik jauhkan diri awal2.. dia nak menggatal ngan pmpuan mana pun lantak dia la.. sebelum ada anak ni baik pk betul2..sok dah ada anak lagii susah.. tapi kalau ada anak pun..tak guna gak simpan lagi camtuh.. ko tgk nora danish... alhamdulillah ok jek dia skang.. kuat semangat bersama anak dia tuh.. takde laki pun leh hidup kan..

Kaseh said...

nita : ermm bukan mudah dia nak maafkan somi dia tu nita.. sedangkan org yg kantoi ada gf lain baru takat bersms pun wife dah bengang, ni kan pulak kantoi tido ngan pmpuan lain.. lagi la simpan pendam dalam hati kan.. makan taun woo nak ilangkan perasaan tu..unless kalau iman dia kuat..n dia redha then tu lain citer...tapi kita ni manusia biasa je..sekuat mana sangatla jiwa kita kans..

nita said...

tapi kan beb! kalo aku laa..

SORI laa nak terima balik suami cenggitu.. ada anak ke takde anak ke.. tiada kemaafan..

sbb apa beb! aku cuma bayangkan kalo kita yg buat menda keji camtu.. rasa2 suami kita nak lek ke..?

lagipon kan.. dia lom aderr anak.. so aku rasa.. berundur laa..

nita said...

huhuh! gilerr bnyk aku komen beb! sori yerr.. aku ni kalo pasal ni, mmg emosi sket..

ok2.. aku nak pi masak juadah berbuka..

papai kasehhh.. muahh muahh.. :)

Kaseh said...

sis_nita: wakakak tu la pasall..dah dah g masak..kang laki ko majuk kang.. apa2pun aku pun macam ko gak.. aku nak dia berundur diri je dah la.. ada lelaki yg lebih baik utk dia kat luar sana nun.. insyaALLAH..

Unknown said...

Interesting..takkan baru 4 bulan kawen lelaki tu dah buat hal...kalu ikut hati..aku "ceraikan" jer lelaki camtu..tp kekadang kalu fikir sudut islam..kenelah bnyk2 berdoa dan mintk oetunjuk pada Allah..kalu dia sygkan kt naper nak carik pompuan lainkan...

sunat lelaki tu baru tau...huhu

Kaseh said...

posh76 : erm tu la kan.. daripada dia makan hati..baik dia lepaskan suami dia tuh.. lgpun baru kawen dah buat pangai camtuh..kita nak hidup sama selamanya..bukan kawen kejap2 je..

Ika Zulaikha said...

bg ika kan better cerai...
biar dia buat prangai awal2, daripada dah sampai 6 orang anak, lagi niaya woooo...

kalu ika on her shoes, ika akan mintak cerai..takde pikir2 dahhh..baru 4 bulan kawen dah wat hal, confem that guy ade motif lain kawen ngan Puan A tuu..sorry to say...

kalu syg, hubby dia takkan wat dia camtu laaa..there must be sumting wrong sumwhere..

yg pempuan kne tangkap skali tuu lahanat gak..kene batang idung sndiri baru tahu besar tinggi langit...

zn said...

lelaki yg baik adalah utk perempuan yg baik...
baru kawin, tak der sgt la kenangan...
sementara anak tak der lagi nih, baik la cari kebahagian ngan org lain..

laki tu pun belum pe2 dah backing pompuan simpanan dia tuh...
so nampak dia mmg tak kisah perassan bini dia...
so apa lagi...
takan nak biarkan diri menderita...sampai bila??

Mimy Hamid said...

aku disituasi ini..tak sanggup nak hidup sama..tak mau tak mau..aku rela cerai..sayang pn tak guna..laki ni curang beb..

rasp said...

sis, if i jadik tat lady...
leh kata adios je kat 'jantan' tu...

i rather be on my own! i deserve to be treated better! naper harus i dikeji dan disalahkan...why???

kalo i betul, kalo i takde salah kat mana2...don't take the blame on me sedangkan yg bersalah is the 'jantan'... so tat 'jantan' leh berambus!

sori sis...me bab2 nie very emo lah sis..sensitive issue *ahaks*

Dee said...

kalo dee terus mintak cerai..tumpang xde anak ni lg senang..kalo dh anak sok sian kt anak2 lak..giler ar baru 4 bulan kahwin dh curang..ntah2 inai pun masih di jari..huhuhu..

InaAchik said...

xmo komen pjg2 sebab aku x duduk dlm diri dia... tp bg aku...

TIADA MAAF BAGIMU!!!!!!!!!!!!!! aku sanggup menjanda drp tanggung luka smp mati!!!