Thursday, April 30, 2009

Herbalife or Jusmate 5?

Salam..
apa khabar kawan2 semua.. lama saya tak update blog, being bz lately... biasanya dah hujung2 bulan ni.. closing account.. mmg tersangatlah bz.. ni pun ada byk keja nak buat tapi mood coti so malas2 kan diri.. esok 1st may cuti kan..tu yg mood lari tu..
saya harap anda semua sihat2 belaka n dah turun berat badan lagi bg yg tengah berdiet.. as for me..tak sihat sgt...dah dekat seminggu tak baik2 selsema..ni terasa nak batuk pulak.. haiya.. macam2 penyakit..

ok entry kali ni saya kena buat perenggan2 sebab semlm da kena complain ngan adik saya.. ``along punya blog ni dahla citer panjang2 pastu takde perenggan`` ...iyolah..pasni along buat perenggan.. mana la saya nak perasan ada perenggan ke tak kan.. bila da menaip tu laju je citer.

ok ok takmo menceceh.. sebenarnya ni nak citer... n rasanya anda semua pun lama da menanti citer progress diet saya kan.. honestly...saya belum betul2 start pun..tapi control jugak la makan...ermm kot.. haha..baru2 ini birthday adik saya, kitaorg celebrate kat seafood ..saya belasah makan jugak..haiya.. ntah bila la nak betul2 start.. tapi rasanya kali ni or maybe starting today kena betul2 start..

Dilema yg saya hadapi skang ialah which product yg harus saya makan utk support perjalanan diet saya ni? As u all know saya mmg rajinnn sgt try product2 baru utk kuruskan badan ni... kalau tak gedik habiskan duit try menda2 nak kuruskan badan ni bukan kaseh ler..hehe.. tapi yg pasti saya mmg takkan try any ubat2 diet yg berbentuk pills ke jamu ke sebab da serik..and saya tak boleh layan minum teh diet yg macam adik n mama saya minum skang sebab saya ni bekerja so payah kalau nak ke toilet tak tentu masa..macam mama n adik saya tu dok umah boleh la dorang layan teh berak2 tuh.. n u all pun tahu my diet history kan..macam2 dah try...

So puaslah dok pk macam mana nak kuruskan badan.. apa cara yg sesuai..apa product boleh guna utk support ...apa suntikan semangat yg ada ( yg ni confirm u all la kawan2ku sekalian) .. actually saya ada niat nak teruskan ngan herbalife jer tapi saje gedik dok cari menda lain.. then lebih kurang 3 minggu yg lepas...saya terbaca di paper product JUSMATE 5, produk dr.romzy. Mesti anda semua penah dengar product ni sebab dah byk kali kuar paper dah and kalau surf internet pun ada.. so saya dengan pantasnya dok cari la JUSMATE 5 ni.. n macam biasala teruja ngan testimoni2 user yg penah guna..n macam biasalah saya pun terpikat lalu teruja utk mencuba.. maka saya contact la dealer kat website tu... kat roha nama dia.. tapi masa tu saya dapat cakap ngan suami dia sebab kak roha (cikgu) ada kat skolah.. after dgr explanation suami kak roha tu maka saya pun confirm la beli.. pastu asalnya nak beli 5 packet nak test rasa jer..sebab saya alergic air yg lembek2..tp suami kak roha kata rasa dia sedap so saya pun proceed... ni bukan takat proceed beli sekotak test dulu tapi gedik nak jadi member so sampai 3 kotak kena beli... maka.. dgn sahnya saya sudah menjadi ahli JUSMATE 5, kalau ada sapa2 yg teringin nak beli bleh la contact2 saya ehehhe..

tapi yg pasti reason saya beli bukan nak bisness pun tapi kali ni ngan nekad mission transformasi ni saya nak kuruskan badan.. ngan ada yg berjaya kuruskan badan sampai 40kg turun dalam masa 3 bulan ngan minum JUSMATE 5, so saya pk mesti saya pun BOLEH kan! tapi kalau anda semua nak tahu.. kotak2 JUSMATE ni ada dalam simpanan saya da masuk 3 minggu... saya tak jugak start2.. saya cuma da rasa 1 packet n not bad ..rasa macam jus oren tang.. bukan taknak start tapi dok bertangguh2..alahai..

sebenarnya..saya ingat nak habiskan dulu stock HERBALIFE saya ni baru nak mulakan JUSMATE 5 tapi gedik awal2 dah beli...tu yg tak start2 program diet akhirnya.. saya takde masalah ngan HERBALIFE sebab mmg saya suka ngan HL ni.. rasa dia sedap n mmg nampak progress dia.. cuma kena maintain follow program.. so sekarang nak mulakan yg mana kaseh? ermm i dont know...habiskan HERBALIFE dulu kot.. haha tamak..

Meh layan gamba2 stock JUSMATE 5 and HERBALIFE ku yg dah lama jadi perhiasan ni ha..


HERBALIFE Vanilla flavor - my fav


JUSMATE 5




Tamak sampai 3 kotak beli tapi peram sampai 3 minggu!



Herbalife or JUSMATE 5?



Herbalife ...JUSMATE 5... CLOUD 9? haha ni semua dalam drawer meja saya..pilih je mana nak.. :)




So itulah ceritanya... mana satu nak start pun taktau..tapi rasanya2 nak habiskan stock HERBALIFE dulu kot baru start JUSMATE 5..takperla..mana2 sekalipun saya makan..doakan saya kuat semangat eh n tak stop tgh jalan..amin..


p/s: yg penting semangat kena kuat..

11 comments:

Unknown said...

amboi kaseh..merajuklah...x letak pun blog kte kat list dia....huhu...yela, org x penting ek?

Terbaca entry kali ni...hm, terasa mcm betul & tepat pd apa yg kaseh ckp....TAMAK? hm..smpai tiga tu beli? hehe...xpela, duit Kaseh kan..Sbnrnya dengan guna program @ tanpa program, kte boleh set target ke arah pgrsn berat bdn yg kte nak. Mslah nya sekarang...org sekarang suke teruja nak beli mcm2x produk...sudahnya ble x jd spti yg diinginkan..msg2 menyalahkan produk...Hm, di sini mia nk khabarkan pd kaseh & semua...x kisahla sebrag produk pe yg nk kte amik, milikilah smgt & disiplin yg kuat utk katakan kpd diri........TANPA SENAMAN, AIR YG CUKUP & DISIPLIN MENGAWAL DIRI KETIKA MAKAN / MELIHAT ORG MAKAN SEDAP2..........HM,APA YG KTE NAK TAK TERCAPAI..MELAINKAN DGN AZAM YG BERSUNGGUH2X...AZAM DI SINI DGN TINDAKAN,BUKAN PD BIBIR SEMATA2X...UPS, MAAFKAN MIA..JUST MY OPINION. (KDG2 TERCHEATING GAK DLM HIDUP, BUT INGAT NK KURUS UTK SIHAT TAU KASEH!)

Unknown said...

hehe....la x nampak lak..ada rupa2nya kat blog kaseh..hehe...jgn marah kaseh...hehe..mia mmg suke usik kaseh...teruja baca kaseh nye cite...suke benar mengomen kat blog org....wp org x suke bc cerita kte..hehe

Cik Adek Manes said...

skali 3 kotak, kak..?? hehe.. !

by using any product pon, yg penting workout + air masak byk-byk taw, kak.. sbb takot nnti effect buah pinggang plaks..

i pray for u, hopefully misi kalini bejaye hoke.. ;]

Yana said...

I sokong tulisan Mia tue..lagipun rasanya membazir jer Kaseh beli mende2 tue kalau tak ade azam, kesungguhan dan "will power" to lose ur weight. I nasihatkan U ikut jer cara Bim losing her weight..Control ur portion, doing exercise(ikut kemampuan OK!)dan kena banyak bersabar..Sabar tahan godaan dan melihat scale..sebab tiada jalan pintas 4 U to achieve ur goal..Biar lambat asal maintain...

Unknown said...

yup yana...betul..biar lambat asal maintain...apa yg inaz dan kak bim pun hrs dicontohi...kat sini, sbrnya mia dapati ramia org teruja memiliki produk tp x kena cara & x berdisiplin..misalnya tabiat mengunyah kerepek msh ada...camne nak kurus...Ni cth je..banyak g le..yg ptg senam la wp sekadar 30 minit..yg ptg keluar peluh...br turun kg...sihat bdn

Anonymous said...

Mintak maaf lah banyak2 kalau apa yang I cakap nie saudari Kaseh rasa kecik hati... But I read your previous entries... rasanya saudari dah banyak kali try other products before... ada perubahan ke? If all those previous products didn't work, what makes you think that this time is going to be different?

My sincere advice is for you to strive to be healthy... eat right and daily exercise... all these products are a waste of money and who knows what the long-term effects are... so, please re-consider... a lot of valuable sites out there on how to lose weight the right and healthy way...

All the best...

Unknown said...

wah....mana kaseh menghiloang ni...x sbr tunggu blsn posting kaseh...wah, hot la kaseh nye blog..hehe...

Kaseh said...

Mia-Ina : sorry late reply.. kaseh bzzz ya amat awal2 bulan ni..anyway ni nak babab mia..kaseh dah lama letak mia dalam list fren kaseh..mia tak pasan kot..hehe and thanx for the info dear.. it helps a lot..

yana : betul ckp yana, apa saja yg kaseh beli dgn niat utk kuruskan badan tapi kalau will power tak kuat pun takde makna jugak.. kaseh mmg tgh dalam proses menguatkan semangat yg kejap ok kejap tak ok nih..


cik adek manes : ok ok akak akan pastikan akak minum air byk2... :)


Anon : thanx for the sincere advise.. maybe ur right..ive been depending on diet product ever since...i guess its better for me to try it in healthy way..

Corey said...

sy pun di situasi camni.sy pun gigih beli both jusmate 5 n herbalife.
asalnya try justmate 5 tp lepas 2-3 kali minum tak rasa apa2 pun perubahan..pastu stop amik herbalife formula 1, formula 2 & tea mix tp still jd perhiasan dlm almari tu. jusmate tu pun tak abis2 lagi hehe, nasb baik sekotak je sbb sy order direct to HQ.
sy punye herbalife formula 1 perasa tropical fruit. awk tak ambik skali ke formula 2 & tea mix?

Kaseh said...

COrey : waa kita serupa eh..semua nak try.. kaseh ada complete set f1,f3 & teamix tu tapi letak kat umah, yg dalam gamba tu stok kat ofis cuma ada f1 je pastu kaseh gantikan teamix ngan greentea biasa..kalau corey takmo bosan minum HL tu kan.. variety kan flavor dia.. hari2 tukar.. macam kaseh..suka campurkan ngan yogurt drink.. tak kesah apa flavor pun..biasa kaseh suka tropical fruit, lemon n strawberry..yummy.. pastu buh ice sikit..hehe try ler..

Zaza Romli said...

saya stuju ngan komen kwn2 di atas.. saya adalah personal coach herbalife.. saya dah tolong ramai org dapatkan berat yg diingini (tambah berat/turunkan berat) disamping memperbaiki masalah kesihatan yg byknya bpunca dr pemakana yg x seimbang..

secara peribadi saya merumuskan cik masih tidak serius untuk menurunkan berat badan.. mgkin cik belum ada X factor yg membolehkan cik bersungguh2 utk shape up kan badan.. saya lebih utamakan shape up berbanding turun berat. apa guna turun berat banyak berkilo2 tapi badan mcm tu jugak.. komposisi lemak, air, tulang,muscle perlu dititik beratkan.

selain itu,pasti cik minum 3 liter air sehari. x susah kalau nak, kalau tak nak mmg la jd susah. saya bg sedikit tips, bgn je dr tdo, minum segelas air, sebalah pg-tghari minum 1.5L air,tghari-ptg 1 liter air dan sblm tido lg 500ml. cukup la 3 liter utk sehari. selain tu utk pastikan cik betol2 dpat shape up, cik leh gunakan calorie count. rekod kalori setiap yg masuk dlm mulut cik. cik akn lbh berhati dlm pemilihan makanan yg diambil. lagi 1, senaman / workout juga penting utk pastikan kecergasan cik di tahap yg terbaik. x perlu susah2 g jog. dlm office/ rumah pon boleh buat. byk jenis senaman mudah yg boleh diikuti, terpulang kpd cik nak buat ke tak. senaman mudah ni boleh didapati di Youtube(video), website2 kesihatan dll. cik juga boleh beli dvd senaman mcm aerobic/belly dance utk dicuba dirumah. best!! selain kurus, kita juga sihat & ceria!!!
last tips dr saya: kalau nak mesti dapat. so mula sekarang. mksud saya hari ini juga.
1. tahu berapa kg/ saiz apa yg cik nak. tetapkan dateline. cari X faktor kenapa nak kurus. X faktor ni patot kuat n plg penting dlm hidup cik. kenapa cik nak kurus sgt dan snggup hbskan byk duit? apa X factor cik?
2. pergi calorie count, register for free. utk kira calorie apa yg cik makan.
3. minum herbalife setiap pagi (dlm masa sejam selepas bgn tido, utk pastikan badan serap semua nutrien dgn bkesan)
sediakan botol air, plg kecik 1.5liter. bawak kemana saja cik pergi. (saya selalu bawak time shopping/tgk movie/ke mana shj sy pergi)dan minum air 3 liter sehari ya.
4. pilih makanan berkhasiat. boleh reward diri makan yg sedap2 asalkan dlm kuantiti yg berpatutan bukan yg berlebihan yg sebabkan diet x berkesan ok.

Bersama kita kurangkan bilangan overweight people kat Malaysia. Statistik dr The star 2009, 65% rakyat malaysia adalah overweight. pastikan anda bukan seorg drp mereka itu. capai berat ideal anda sebelum bulan 12, supaya statistik utk thn ini melaporkan pengurangan overweight people. In herbalife, we coach people to get the result, not to sell it only. take care!!