Tuesday, January 26, 2010

Suka, sayang, cinta by Mia-Ina

Salam..

semlam kan saya ada tanya makna sayang dan cinta kan... ermm n thanx pada yg dah bg pendapat..tapi ada satu nukilan ni..saya suka sgt2... thanx to Mia -Ina.. akak copy paste kat sini buleh kan yang..

Saat kau MENYUKAI seseorang,
kau ingin memilikinya untuk keegoisanmu sendiri

Saat kau MENYAYANGI seseorang,
kau ingin sekali membuatnya bahagia
dan bukan untuk dirimu sendiri

Saat kau MENCINTAI seseorang,
kau akan melakukan apapun untuk kebahagiaannya
walaupun kau harus mengorbankan jiwamu

Saat kau MENYUKAI seseorang dan berada
disisinya maka kau akan bertanya,"
Bolehkah aku menciummu?"

Saat kau MENYAYANGI seseorang
dan berada disisinya maka kau akan
bertanya,"Bolehkah aku memelukmu?"

Saat kau MENCINTAI seseorang
dan berada disisinya maka kau
akan menggenggam erat tangannya...

SUKA adalah saat ia menangis,
kau akan berkata "Sudahlah, jangan menangis."

SAYANG adalah saat ia menangis dan kau
akan menangis bersamanya

CINTA adalah saat ia menangis dan kau
akan membiarkannya menangis dipundakmu
sambil berkata, "Mari kita selesaikan masalah
ini bersama- sama."
SUKA adalah saat kau melihatnya kau
akan berkata, "Ia sangat cantik dan menawan."
SAYANG adalah saat kau melihatnya kau
akan melihatnya dari hatimu dan bukan matamu
CINTA adalah saat kau melihatnya kau
akan berkata, "Buatku dia adalah anugerah
terindah yang pernah Tuhan berikan padaku.."

Pada saat orang yang kau SUKA
menyakitimu, maka kau akan marah
dan tak mau lagi bicara padanya
Pada saat orang yang kau SAYANG
menyakitimu, engkau akan menangis untuknya
Pada saat orang yang kau CINTAI
menyakitimu, kau akan berkata,"Tak apa dia hanya
tak tahu apa yang dia lakukan."

Pada saat kau SUKA padanya, kau akan
MEMAKSANYA untuk menyukaimu
Pada saat kau SAYANG padanya, kau akan
MEMBIARKANNYA MEMILIH
Pada saat kau CINTA padanya, kau akan
selalu MENANTINYA dengan setia dan tulus...

SUKA adalah kau akan menemaninya bila
itu menguntungkan
SAYANG adalah kau akan menemaninya di
saat dia membutuhkan
CINTA adalah kau akan menemaninya di
saat bagaimanapun keadaannya

SUKA adalah hal yang menuntut
SAYANG adalah hal memberi dan menerima
CINTA adalah hal yang memberi dengan rela

6 comments:

Mia-Ina said...

aduh, ayat posting commentku semalam (tersipu2x malu ni...waduh!)

Mia-Ina said...

semasa sy posting comment ni, jika sy berada di tempat isteri lelaki yg kak kaseh sebutkan2...hati sy sedih gak...dia sygkan sy, tp x cintakan saya...klu boleh, sy nk dia syg & akhirnya mencintai saya.

org kata "dari sayang, akhirnya akan jatuh cinta...," Lelaki tu perlu belajar menyayangi dan kdg2 manusia ni kak..ble kte berpisah, br kte sedar siapa yg kte syg, siapa yg kte cinta...pd lelaki tu, x tau la kan..pe dia piki saat ni..

(waduh, emosional lak mia ni bab cinta.,.hehe)

ibh said...

Memang tersentuh dengan tafsiran mia ina tu kan kak..

lily lotus said...

suka!

Iena said...

uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... sedih beb... sgt meruntun jiwa raga... uwaaaaaaaaaa... sambung nangis lg...

mie said...

syahdu bagai di tusuk sembilu..
cei wahh!