Tuesday, November 17, 2009

Lempeng Manis

Salam.. musim2 hujan ni..petang2 balik keje sure lapo kan..

hehe nak2 bg yg tgh dok diet macam saya ni... mmg kebulur giler rasa..

balik keje sampai umah tgk2 mama buat lempeng manis..



perghhh sedap beb..hujan2..makan lempeng manis..pastu minum teh panas..

mabelesss!!!

so apa kata... petang ni korang buat lempeng manis pulak.. nyamannn!!


p/s: laparnya...

IKLAN - adik beradik?



Adik beradik ~






Meow!! dah tua2 nak susu lagi!

Salam..

meow..... lama tak citer pasal tucen2 kat umah ni kan...
actually si amy yg rajin citer pasal tucen2 ni..sebb semua tu cucus dia....
korang ingat lagi tak pasal si suri, star, shiro n adik tiri mereka si kecik?

kalau tak ingat meh klik2 sini.. (wait! baca ni dulu.. katakanlah korang nak klik kat SINI tu kans.. pastu baca entry dalam tuh.. nati akan terjumpa lagi satu link yg bertulis ``ok dipersilakan utk klik DISINI - CERITA KUCINGKU`` <--- utk link ni.. kalau sapa2 yg tgh pregnant skang DILARANG sama sekali utk klik2 disitu ok!! )

ni gamba suri, star n shiro masa kecik2....

tapi arinih saje nak share citer ngan korang pasal si Star aka Buang..

sebelum tu..ni nak bgtau...mereka2 ni semua suda ada adik baru... yerr sila percaya si lucy
ibu kepada mereka2 ni sudah beranak lagi... 3 ekor baby.. nama masing2 cam biasa la ..nak nama cam omputih jek.. hahah tapi kucing kampung biasa je.. tapi kali ni nama2 dorang semuanya diberi oleh anak sedara ku.. si adik ngan kakak...

memperkenalkan... cucu amy yg terbaru..

ermm apa ntah nama2 dorang ni..lupa.. yg saya ingat sekor je.. sbb dia paling comel.. hehe

ni angel nama dia... si kakak yg bg nama.. bulu kembang..lawa sgt..mesti bapak dia ni kucing siam kot.. manala si lucy dapat eik..wakakaka..

comel kan... tapi mereka2 ni dah nak diberi pada keluarga baru..sebb kitaorg takmo bela dah..

Daripada 1 ekor, dalam masa 6 bulan, bertambah jadi 8 ekor.


ok back to our story.. sebenarnya nak citer pasal si Star.. anak lucy yg mula2.. yg bulu hitam semua tuh... dah tua2 sibuk nak ngendeng hisap susu mak dia, masa adik2 dia dok nak isap susu..time tu jugak la dia pun sibuk mengendeng... tak caya..meh tgk

percubaan pertama... menyelit2 di antara adik2nya.. nak gak menetek tuh..



tak dapat belah kanan..pi sebelah kiri lak..alahai.. da tua2 pun nak menetek lagi..
agaknya masa dia kecik2 dulu tak puas menetek kot.. hehe

tapi kucing2 ni semua nak bg kat org.. ada sapa2 nak? sbb kitaorg dok apartment so susah nak bela kucing byk2... nati org mengamuk.. skang pun dah ramai yg maki2 sebb kucing2 ni bukan sekolah pun...manala kita nak ajar dia duk umah diam2 jgn kacau umah org.. so nak taknak terpaksa amek keputusan utk bg je kat org lain.. so kalau ada sapa2 yg nak kucing..bleh inform saya eh..

so skang ni.. hanya sekor je yg akan dibela... sapa lagi kalau bukan si SURI.. si bulu kembang n manja konon2....



mueheheh yeye je tekan mouse eh suri.. :P


kadang2 terfikir.. kesian pulak dia takde kawan nati kalau aadik2 dia kena bg kat org lain..tapi nak buat macam mana :(.... takperla sok suri da besar... carik awek...pastu kawen ..pastu duk umah lain eh.. :P

p/s: binatang pun ada perasaan syg n sedih kan....

Meja Mama


memperkenalkan.....

ini adalah meja kesayangan mama saya...

ala meja makan simple kecik je... tapi...

yg berharga bg mama adalah kerana....

GAMBAR2 anak dan cucu beliau di meja tersebut..

mmg dia suruh kitaorg laminate gamba pastu letak bawah cermin meja tu..

kata dia biar time mama makan..makan ingat anak dan cucu mama... alahaii..

tapi kans.. agak2 apa perasaan mama bila dia tgk meja kesayangannya...


jadi macam dibawah ni... ermm



|

|

|

|

|

|

|

|

|
v



sure dia sedih kan... meja tu semak je...bukan dipenuhi ngan food..tapi....harta karun si amy.. dan saya juga :P


Ni pun kira kurang barang... kalau tak.. ngan beg mekap si amy.. ngan plastic2 apa ntah.. semua harta karun dia memenuhi meja tuh..

sekali mama bebel..sekali tu dia kemas.. pastu semak balik.. camtuh la rutin hari2.. sampai mama malas nak bebel dah.. uhuks...

jadi... sudahnya..da takde rupa meja mkn...jadi apa eik..?

Monday, November 16, 2009

IKLAN - Baju Cinta

BAJU CINTA.

Seorang nenek datang menziarahi rumah cucu perempuannya yang baru berkahwin.

Setelah membunyikan loceng, si nenek terkejut kerana mendapati cucu perempuannya membuka pintu tanpa seurat benang pun di badannya.

Belum sempat si nenek bertanya, si cucu berkata,
"Saya sedang menunggu suami saya pulang dari berkerja ni nek!"

"Yang kau telanjang tu kenape!!!??? " marah si nenek.

" Ala nek, ini la BAJU CINTA saya," balas si cucu perempuannya.

"BAJU CINTA ??" si nenek kehairanan.

"Ya, suami saya menyukainya dan saya juga begitu senang MEMAKAInya.
Saya harap nenek balik dulu sebelum suami saya pulang kerana tentu suami saya akan berasa malu melihat saya memakai BAJU CINTA ini di hadapan nenek."
Pinta si cucu dengan penuh hormat.

Si nenek faham kehendak cucunya. Dia fikir mungkin itu cara terbaru si isteri melayan sang suami.

Di dalam perjalanan pulang si nenek mendapat idea .Fikirnya, dengan mengikut cara cucunya, sudah tentu dia dapat mengeratkan hubungannya dengan si atok (suaminya) yang sudah berumur.

Sesampainya di rumah, si nenek terus menanggalkan semua pakaiannya,mandi, berbedak dan memakai minyak wangi sewangi- wanginya.Dia menuggu kepulangan suaminya dengan sabar.

Beberapa ketika si Atok pun pulang. Sebaik saja pintu di buka, si Atok terkejut sakan melihat si nenek (isterinya) berbogel di depan pintu.

"Awat hang nie? Dah buang tebiat keee???" marah si Atok.

"Ini lah BAJU CINTA saya bang" kata si nenek.

"BAJU CINTA???.... . Kok iye pun, IRON la dulu baju tu!!"



p/s: wakakka takde keja dah tua2 nak bogel...

Milo Tabur

Salam

korang penah rasa tak air MILO TABUR ni..

ala air milo ais biasa je tapi ditabur Milo diatas nye....

rasa dia kan.. tersangattttttttttt sedap...

ni semua gara2 LAZYF... dok tgk kat blog dia ...air yg sgt lazat ni..maka..saya pun try la buat gak..

buh ais manyak2..tabur milo byk2.. kalah starbuck frapp tau.. :P


tika dan saat menaip entry ni..saya teringin sgt nak buat milo tabur ni..alahai..

sambil minum..bleh kunyah2 milo tu.... bak kata DJ EPOI.... Walaweiiii!!!


p/s: minum kaseh minum la milo byk2..bg naik lagi badan ko tuh..!! :P

Jalan Jalan Lupa Diet - Shogun

Salam..

Dah lama tak citer pasal sesi Jalan2 lupa diet saya kan.. actually byk tpt gak la dahpegi cuma malas nak update.. sbb ada kes.. ermm malas nak citer pasal kes tuh... :P

tapi kali ni nak citer gak.. 2 minggu yg lepas CH dtg sini... ala yg masa Anniversary kitaorg tu kans.. so dia mmg dah lama berhajat nak belanja Amy ngan mama Shogun.. actually ni 2nd time saya g shogun ni.. dulu pi pun CH yg belanja.. tapi kali ni dia bawak mama ngan amy pulak.. ermm rasanya pasni tak pi dah kot.. nak try pat lain la pulaks.. :P

so far food kat sini mmg sedap...esp bg yg suka Japanese Food la kans.. saya mmg suka Jap Food ni.. jom layan gamba..
Minah baju hijau tu kans.. tak abeh2 ngan gamba tau.. org lain da amek food dia sibuk ngan bergamba..


See..org lain da start mkn dah..dia masih ngan henpon n gamba2nya...isk isk..


Bila dah amek food pun masih ngan camera gaks.. agak2nya la kan..kalau takde camera ni ntah apa jadi agaknya kans..haha..

so antara food2 kat shogun,


erm byk sgt menu dia ..tak terambik semua gamba2 makanan kat sana..

ni my portion... heheh ni baru 1st trip.. tak masuk 2nd , 3rd dan trip yg seterusnya lagi :P


and last but not least.. the desserts
love all the desserts..sgt yummy... esp the honeydew thing...apa ntah nama dia..sedap woo..

so itula saje citer jalan2 lupa diet kali ni.. kepada sapa2 yg nak pegi bawak family ke bf ke gf ke..harga tak mahal sgt...ala kalau mahal pun berbaloi2 tau..sebb food dia byk pilihan n sedapp


the end.. :)

Puding Caramel Dee Kuntum

Ermm tajuk dia amboii... sedap kan kalau dapat puding caramel..perghh tapi sebelum kita tgk resepi tu..nak tanya ni..

betul ke kalau lelaki pandai masak org ppompuan suka?

betul la kot.. heheh saya suka.. sgt2 suka.. sebb saya bukan rajin masak sgt pun..so kalau dapat bakal suami yg pandai n suka masak..syukur alhamdulillah....

CH pandai masak ker? ermm pandai kot... :P kata dia lar...

CH mmg ada janji ngan saya bila dah kawen nati dia akan masak utk saya.. haha..tu kata dia b4 kawen.. dah kawen sok taktau la kans.. tgk sms atas tu..beria katanya nak praktis memasak...(sila abaikan kata2 jiwang yg lain eh )..

tapi apa yg dia kata so far mmg dikotakan.. mmg beliau masak beb.. so resepi pertama yg dicuba adalah Puding Caramel.. resepi dikidnap dari blog DEE, thanx a lot dee for the resepi.. mmg sgt sedapppp..

jom tgk chef CH kita masak...
Ni kalau tak silap kena kacau telur dan susu kot.. aiyaks lupa.. :P


Proses cairkan gula utk caramelnya.. part ni susah sikit ...kena jaga api takut nati gula hangus

begitu concentrate CH masa ni dok kacau2 air gula tuh..


ermm dah mula panas ye bang.. :P

bila dah siap cair gula tersebut..bolehla masukkan kedalam kukus..
camni eh kawan2.. :P


pastu masukkan bahan yg lain2 yg dah dibancuh tadi.. ermm betul ke cara kitaorg buat ni DEE?


dah siap masukkan semua ke dalam kukus..tunggu sampai masak.. hehee

hasil lepas tuh tak sempat nak amek gamba.. kalau korang nak tgk bleh jenguk2 blog DEE..lebih kurang camtuh la jadinya..hehe da selamat dalam perut.. anyway thanx to DEE for the resepi..

ni baru cubaan pertama CH.. ermm takper bang...nati belajar resepi lain pulak ehh.. sok da kawen bleh masak tuk ayang.. lariksss :P

p/s: ermm hubby korang camne eh? suka masak tak? hehe macam nak buat contest je..suami siapa yg pandai memasak... ok tak? :P

Sunday, November 15, 2009

Berblogging sambil menonton TV

Salam..

agaknya redmummy dan nuffnangers yg lain berjaya sebb rajin berblogging ..tak kira waktu ada je entry baru yg dibuatnya..

saya nak buat satu entry sehari pun tak menentu.. masa takdak la beb.. bila la agaknya masa dorang berblogging eh.. ermm

semlm saya cuba gak nak post entry baru utk blog saya ni.. atas nasihat zel dan ada gak baca kat entry redmummy.. kalau nak berjaya kena rajin2 post entry baru..paling2 kurang 2 entry sehari.. aduhai..

memandangkan minggu depan adalah minggu bz saya so lum tentu leh post entry baru so weekend ni tpaksa pulun buat schedule entry...

bertemankan starbuck frapp..


sambil2 tgk tv... berblogging tanpa henti... hahah takla..masa ni tgh buat schedule entry utk minggu depan..


hehe lepas tgk sehati berdansa.. tgk Idola kecil la pulak.. kiut je budak2 ni nyanyi.. alahai.. masa ni kan sayu je tgk ada sorang budak laki nangis..si aril..sbb mainan dia hilang..hahahha

p/s: kenapa budak2 comel masa kecik?

Saturday, November 14, 2009

99HTN - after 2 weeks

Salam.. da lama tak citer pasal diet kan.. bukan apa..seminggu dua ni mmg agak sibuk sket..
kat ofis dah tak sempat nak online skang ni..bila balik umah lak da letih pastu sibuk balas klik2 member2 nufnang..

ermm citer jap pasal nuffnang ni kalau dulu kan den cukupp malas nak online malam2.. nak on lappy tu berkira sket..tapi sejak demam klik2 nufnang ni...terpaksa merajinkan diri..hahah sebab kalau tak online nati takleh nak buat kunjung balas... :P

ok ni nak citer pasal diet... utk penganjur 99HTN- iaitu Puan Zel, saya masih lagi bertahan ke harinih tanpa nasik.. perghh... 2 minggu dah beb.. hehe

tapi saya pun bukan penggemar nasik sgt.. badan gemuk pun sebb rajin mkn junkfood jek.. tapi saya akan kalah kalau mama masak ayam masak kicap.. kalau mama masak lauk tu maka...akan tamatla riwayat diet tanpa nasi saya..tapi arituh awal2 dah pesan kat mama jgn masak...hahha

ok ok tadi ni baru timbang..after 2 weeks dok pandang2 jeling2 je weighing scale dalam bilik tuh..


Abaikan kakiku yg gemuks itu.. :P

Berat 31/10/09 - 125.4kg
Berat 14/11/09 - 124.8kg

Total loss - 0.6 kg jer...

ermm sikit noo eik..tapi jadikla kot... adakah disebabkan walaupun tak mkn nasik den mkn junkfood..? ermm maybe kot..

tapi antara menu2 yg menghiasi perut ku sepanjang 2 minggu ni..kalau tak meehoon sup,kueteow ladna.. dok ulang2 antara 2 menu tuh.. pastu ada la sekali sekala mkn yong tau fu and..ada gak terselit fast food.. :P
Homemade Sandwich for breakfast - biasa letak lowfat marjerin jek..


Menu utama... meehoon sup.. and...


Kueteow ladna..


sekali sekala pekena ...


Yong tau fu.. and...

Rojak- jual kat stall tepi jalan.. mkn dalam kete time ni sbb ujan..


dan yg paling takleh diterima dan amat tak patut dimakan...
ZInger burger... aduhai...

pastu semlm tghaari pun makan KFC gak.. snack plate lagi tuh.. pastu dok try Hot Rods apa ntah nama dia tuh.. nak rasa jer..n tak sedap mana pun.. haha..

so itu adalah kali terakhir saya akan mkn kfc dan yg sewaktu dengannya.. kena betul2 concentrate ngan diet...adoi kaseh... tak lama lagi dah ni...


p/s: ermm diet oh diet...